مطالب آموزشی

یدونه از این دریل شارژی ها رو تو خونه ت داشته باش!

یدونه از این دریل شارژی ها رو تو خونه ت داشته باش!
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

در مشاغل و موقعیت های زیادی نیاز به استفاده از ابزار هایی  می باشد  که کار کردن با آن راحت و بدون صرف انرژی زیاد باشد. دریل شارژی یکی از انواع دریل ها می باشد و از ابزار هایی است که کارکردی مثل دریل برقی دارد و اصلی ترین تفاوتی که میان آنها می توان در نظر گرفت ؛ استفاده از باتری به جای سیم دست و پاگیر می باشد .

همین عامل می تواند روی ویژگی هایی مانند سرعت  و قدرت نیز تاثیرگذار باشد . با توجه به این که  در تمام موقعیت ها دسترسی به پریز برق وجود ندارد ، ابزار هایی روانه بازار ها شده اند که با نیروی ذخیره ای باتری کار کنند که طبق اصطلاح به آنها شارژی گفته می شود. یکی از انواع این دستگاه ها دریل شارژی است که با نیروی ذخیره ای باتری ها  کار می کند . در حقیقت می توان گفت که دریل شارژی محدودیت استفاده کردن ندارد و در هر زمان  و هر مکان که بخواهیم می توانیم با کمک آنها کارهای مربوط به سوراخ کاری را انجام دهیم.

موارد استفاده دريل شارژی

از این دریل در موارد مختلفی می‌توان بهره گرفت . اولين كاربرد دريل شارژی ،سوراخ كردن دیوار و بتن ، سوراخ كردن انواعی از فلزات، چوب و … می باشد .
در بندهاي بعدي به توضيح هر يك از كاربردهای ذکر شده بصورت جداگانه پرداخته شده است.

از دیگركاربردهای مهم دريل هاي شارژي،استفاده از آن ها به عنوان  پيچ بند يا همان پيچ گوشتي می باشد در واقع مي توان با توجه به نوع دريل شارژي پيچ با سايزهاي مختلف را باز و بست کرد از مهمترین کاربرد دریل شارژِ موارد ذکر شده در بالا می باشند .

حال آنكه از اين وسيله ميتوان با استفاده از ابزارهاي متفاوت و متنوع براي برش كاري ظريف،فرم دادن،تراش و … نيز بهره گرفت .  اما در مشاغل زیادی از دریل شارژی بصورت مکرر استفاده می شود ، مهم ترین کاربرد دریل های  شارژی در مشاغل زیر می باشد  :

  • کارگاه های نجاری
  • مشاغل مربوط به ساختمان
  • مشاغل تاسیساتی
  • کابینت سازی
  • مبل سازی
  • دکوراسیون داخلی

موارد مورد توجه در استفاده از دريل شارژی

  • از اعمال بار اضافه به دستگاه خودداري کنید.انتخاب درست ابزار مناسب كارتان سبب می شود که هزينه و زمان و حسن انجام كار بسیار کاهش پیدا کند .پس هميشه براي انجام عملكرد مورد نظر از ابزار مخصوص به آن كار استفاده کنید .
  • هر وسیله ای كه با كليد كنترل نشود خطر آفرين می باشد و بايد تعمير شود پس در صورت معيوب بودن كليد دستگاه هیچوقت از آن استفاده نکنید .
    .در هنگام سوراخكاري روي سطوحي كه احتمال وجود سيم هاي دارای جريان برق در آن ها وجود دارد ،از عايق هاي الكتريكي مناسب روي دسته دريل استفاده کنید .هرگونه اتصال بخش فلزي ابزار با سيم هاي دارای جريان برق در هنگام كار سبب برق گرفتگي و صدمات جاني می شود .
  • هیچوقت بلافاصله پس از سوراخكاري مته يا قطعه كار را در دستانتان نگیرید زيرا به شدت داغ بوده و امکان دارد موجب سوختگي شود.
  • همیشه از لوازم ايمني مانند عينك ايمني و دستكش در حین انجام کار استفاده کنید . همچنين براي كارهايي كه گرد و غبار ايجاد مي كنند قطعا بايد از ماسك استفاده کنید .
  • برای عمل سوراخكاري بهتر است ابتدا يك سوراخ راهنما زده شود تا مانع سر خوردن مته بر روي سطح مورد نظر مانند ديوار،فلز،چوب و … بشود ، بعد از آن بدون دردسر سوراخكاري انجام مي شود.

اجزای دریل شارژی

دریل شارژی از بخش های مختلفی ساخته شده است. برخی از اجزای اصلی این ابزار و دکمه های موجود روی آن را در ادامه به شما معرفی من نماییم .

بدنه بدنه دریل های شارژی  در واقع نگه دارنده کل اجزاء و قطعات داخلی می باشد و به گونه ای طراحی  می شود که قادر باشیم به شیوه ای درست از آن بهره بگیریم .

باتری دریل شارژی وسیله ای است که قطعا با کمک باتری کار می کند . باتری در کل این وظیفه را دارد که انرژی برق را در خود بصورت ذخیره ای نگه دارد و در زمان استفاده از دستگاه  نیرو را به موتور انتقال دهد .

موتور (آرمیچر – بالشتک) : اصلی ترین قسمت دریل شارژی بطور حتم موتور آن می باشد  که باعث به وجود آمدن  سرعت و نیرو در این دستگاه ها  می شود.

سه نظام بخشی از دریل شارژی می باشد که وظیفه آن نگه داشتن مته دستگاه است. سه نظام ها دارای دو مدل می باشد اتوماتیک و آچاری .

پایه شارژر :  از پایه شارژر برای نگه داشتن  شارژر هنگام شارژ کردن  دستگاه استفاده می شود .

در ادامه مقاله قصد داریم چند تا از بهترین دریل شارژی های موجود در سایت کندوک را به شما معرفی کنیم .

دریل پیچ گوشتی شارژی بوش مدل PSR 1800 Li-2

دریل پیچ گوشتی شارژی بوش مدل PSR 1800 Li-2 ساخت کشور مجارستان تحت لیسانس آلمان است. این دریل دارای چراغ  LED است که برای کار در جاهای تاریک مناسب می باشد . موتور گیربکس آن دو حالته است  و می توانید برای باز و بسته کردن پیچ ها بهره گرفت. دارای 20 ترکمتر است که می توانید در 20 حالت مختلف آن را تنظیم کنید و همچنین می توانید سرعت آن را بطور کنترل شده تنظیم نمایید.

دریل پیچ گوشتی شارژی بوش مدل PSR 1800 Li-2

 

دریل شارژی دیوالت 24 ولت | DeWalt

دریل شارژی دیوالت 24 ولت ساخت چین می باشد که با بالاترین کیفیت ساخته شده است. داخل این دریل شارژی موتور براشلس داخل آن تعبیه شده است. دریل شارژی 24 ولت دیوالت 1300 دور در هر دقیقه و در حلت چکشی آن 350 دور در هر دقیقه است. همچنین این دریل از یک گیربکس دو حالته بهره میبرد و در حالت چکشی نیز سه نوع را دارا می باشد.

مقدار قدرت این دریل در 20 درجه قابل تنظیم است و همینطور دارای حالت چپ گرد و راست گرد نیز هست. دریل شارژی دیوالت دارای دو عدد باطری 24 ولت می باشد که هرکدام از نوع چهار سلولی می باشند و با بهترین کیفیت ساخته شده اند. در طراحی این دریل شارژی از سیستم ارگونومیک کمک گرفته شده و راحتی را هنگام کار کردن با آن به ارمغان می آورد. با

 

 طراحی ارگونومیکی هنگام کار اصلا دست شما خسته نمی شود.

دریل شارژی پارکساید مدل PABSP 20 Li B2

این دستگاه دارای موتور بدون برس می باشد و دستگاهی به ویژه بادوام، قدرتمند و کم سایش است . دارای گیربکس 2 سرعته با سرعت متغیر پیوسته و توقف سریع می باشد . دارای قفل خودکار اسپیندل قفل اسپیندل می باشد  مجهز به چراغ LED یکپارچه و گیره کمربند کاربردی می باشد .

دیگر ویژگی های دریل شارژی پارکساید

نگهدارنده بیت مغناطیسی

شارژر سریع با خاموش شدن شارژ خودکار

21 سطح گشتاور از پیش قابل انتخاب و تنظیم مته اضافی

نمایش وضعیت باتری 3 مرحله ای

چاک مته فلزی روم با قفل شعاعی

سخن آخر

اگر میخواهید در کارهای سوراخکاری منزل یا محل کار  یک دریل شارژی عالی و با کیفیت تهیه کنید ، می توانید با مراجعه به سایت پی فارم در میان انبوهی از دریل شارژی ها بهترین انتخاب را داشته باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *