مطالب آموزشی

کشت محصولات پر درآمد

کشت محصولات پر درآمد
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

کشاورزان این مرز و بوم سالیانه محصولات مختلفی را تولید می‌کنند و هر کدام از این محصولات با قیمت‌های مختلفی در بازار معامله می‌شود، اما همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید، محصولات کشاورزی پر‌ درآمدی هم وجود دارد که با کشت و زرع این محصولات می‌توانید سود بیشتری ببرید. پیش‌از‌این از کشت پرسودترین محصولات کشاورزی و ایده‌های کارآفرینی کشاورزی برای کسب‌و‌کار بهتر نوشته بودیم، در ادامۀ آن متن‌ها با هم نگاهی به محصولات کشاورزی پر درآمد خواهیم داشت.

کشت و پرورش درخت

وقتی صحبت از محصولات کشاورزی پر درآمد به میان می‌آید ذهن بیشتر افراد متوجه غلات، میوه‌ها و صیفی‌جات می‌شود، اما جالب است بدانید که با کشت و پرورش درخت نیز می‌توانید کاروکاسبی سکه‌ای به هم بزنید. در بین تمامی درختان، چنار گزینۀ بسیار خوبی برای شروع است، درخت چنار نیازی به کود، هرس و نگه‌داری ندارد و سودآوری خوبی را به دنبال دارد.

کشت آلوئه‌ورا

اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید به احتمال زیاد تاکنون اسم این گیاه مفید به گوش شما خورده است،گیاه آلوئه‌ورا در کنار حفظ شادابی پوست و درمان جوش و بهبود زیبایی دور چشم، برای سلامت بدن نیز مفید است. این نوع گیاه نوعی کاکتوس است که نیاز بسیار کمی به آبیاری دارد.

آلوئه‌ورا برخلاف بیشتر محصولات کشاورزی قابلیت برداشت بیست‌ساله دارد و نیاز به کشت مجدد در این بازۀ زمانی ندارد. این امر باعث شده تا این گیاه ارزشمند و پر سود این روزها طرفداران زیادی پیدا کند، در‌نتیجه پیشنهاد می‌کنیم فرصت را مغتنم شمرده و به کشت آلوئه‌ورا جدی‌تر فکر کنید.

کاشت گیاه لوفا

گیاه لوفا که به آن لیف طبیعی نیز گفته می‌شود، گیاهی است که در خانواده خیار قرار می‌گیرد. این گیاه خاص مناطق گرمسیری است و در قسمت‌های سرد رشد کندی دارد. با‌توجه‌به شرایط جوی ایران، این گیاه در بیشتر بخش‌های کشور قابل‌کشت است. از‌طرف‌دیگر، با‌توجه‌به نوپا‌بودن این کار، گاشت گیاه لوفا در گروه محصولات کشاورزی پر درآمد قرار می‌گیرد.

خوشبختانه کاشت گیاه لوفا برای اولین‌بار هزینۀ زیادی را به دنبال ندارد و از‌آنجایی‌که این محصول به مدت پنج سال ماندگاری دارد، به‌راحتی می‌توانید برای گسترش فروش آن برنامه‌ریزی کنید. گیاه لوفا حالتی اسفنج‌مانند دارد و در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

کشت داروهای گیاهی

داروهای گیاهی در میان کشاورزان با نام شفادهندگان پرسود معروف هستند و به همین دلیل در گروه محصولات کشاورزی پر درآمد قرار دارند. جالب است بدانید بر‌اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۸۰ درصد از مردم جهان بیشترین نیازهای درمانی خود را از گیاهان دارویی تأمین می‌کنند.

خوشبختانه در ایران نیز شاهد افزایش شیوه‌های درمان‌های سنتی هستیم. در‌نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر مزرعه شما امکان اختصاص قسمتی به کشت و زرع داروهای گیاهی را دارد، حتماً این کار را انجام دهید.

کشت گیاه به‌لیمو

این گیاه در اصل بومی آمریکای جنوبی است و از آنجا به سایر کشورها مانند ایران راه پیدا کرده است. گفته می‌شود که نسبت سودآوری به‌لیمو دوبرابر بیشتر از هزینه‌ای است که برای کشت آن انجام شده است؛ در‌نتیجه با یک حساب سرانگشتی می‌توان مشخص کرد که به‌لیمو در گروه محصولات کشاورزی پر درآمد قرار می‌گیرد.

به‌لیمو در اولین سال پس از کاشت، دو بار چیده می‌شود و در سال‌های بعد نیز بیشتر از سه بار به شما محصول می‌دهد، در‌نتیجه کشت آن به‌لحاظ اقتصادی کاملاً توجیه دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *