مطالب آموزشی

نکات مهم برای انتخاب چراغ قوه

نکات مهم برای انتخاب چراغ قوه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.3]

خرید چراغ قوه همانند هر ابزار کاربردی یا گجت دیگری، لازمه توجه شما به مشخصات ابزار مورد نظر و هماهنگی آن با نیازمندی های شما می باشد. در  مورد موضوع چراغ قوه‌ ها ویژگی هایی وجود دارد که خیلی مهم می باشند  که شامل نگهداری شارژ، قدرت تابش نور ، گستره انتشار نور ، فاصله پرتاب نور ، رنگ نور و تنظیمات بیشتر می باشند که باید به آنها توجه ی ویژه ای داشته باشید

چه هنگام پیاده‌ روی،  چه جهت روشن کردن فضای درونی چادر، چه در موقعیت های اضطراری و چه هنگامی که در تاریکی دنبال کسی هستید؛ چراغ قوه ابزاری ضروری برای شما عزیزان است. اما جهت انتخاب و خرید یک چراغ قوه عالی چه مواردی را باید بدانید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا همه این موارد را یاد بگیرید.

چراغ قوه چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ قوه وسیله ای سیار و دستی می باشد برای تأمین کردن روشنایی به وقت شب و در جاهای تاریک همانند انبار ، زیرزمین ، تونل‌ و بخصوص معادن کاربرد زیادی دارد. روشنایی چراغ قوه دستی با یک لامپ LED و یا لامپ رشته‌ ای تامین می شود. برای بیشتر کردن نور چراغ قوه ، به طور کلی یک پوشش شفاف در روبه روی چراغ قرار خواهد گرفت که شکلی ذره ‌بین مانند دارد و سبب افزایش میزان نور این وسیله خواهد شد.

از چراغ قوه برای مکان‌ های گوناگون استفاده می شود. این وسیله حتی در منازل مسکونی هم می تواند پر کاربرد باشد. ناگفته نماند کوهنوردان ، نگهبانان و افرادی که در زمان شب مشغول به کار خواهند شد، نیازمند یک چراغ قوه خوب هستند. این وسیله‌ ی پر کاربرد از لحاظ امکانات ، فنی و ظاهری بسیارتنوع بالایی دارد.

نکات مهم برای انتخاب چراغ قوه

پنج نوع گوناگون از چراغ قوه و دلیل داشتن هر یک از آن ها

بهتر است پیش از انتخاب کردن یک چراغ قوه، در مورد انواع گوناگون آن ها تحقیق کنید و آگاهی داشته باشید. طیف وسیعی از چراغ قوه‌های پیشانی ، تاکتیکی ، چراغ قوه ‌هایی با  قدرت بیشتر و چراغ قوه ‌های کمپینگ را می‌ توان در این دسته ‌بندی قرار داد.

چراغ قوه پیشانی

چراغ‌ های پیشانی به طور معمول به عنوان انتخابی برای کمپینگ در نظر گرفته می‌ شوند. داشتن چراغ قوه پیشانی به شما این ویژگی رو میده که در هنگام فعالیت ، دستانتان برای انجام کار هایتان آزاد باشد. در نهایت توانایی شما در انجام کارها و تسلط شما به محیط اطراف تا حدود زیادی بیشتر می شود .

چراغ قوه قابل حمل روزمره

چراغ قوه‌ های قابل حمل روزمره دارای منبع نوری ساده جهت استفاده ی عمومی می باشند. آنها نسبت به چراغ قوه‌ های تاکتیکی ، سبک‌ تر و کوچک ‌تر می باشند و از اندازه ی چراغ‌ های جا کلیدی بسیار سایز کوچک تا مدل‌ های دستی با اندازه نسبتا متوسط موجود می باشند. از نظر بیشتر افراد فنی یک چراغ قوه روزانه از ابزارهای ضروری هر خانه یا محل کاری می باشد.

نکات مهم برای انتخاب چراغ قوه

چراغ قوه تاکتیکی

چراغ قوه‌ های تاکتیکی که در اصل برای کمک به سلاح های گرم جهت شناسایی کردن اهداف در محیط‌ هایی با نور کم بع تولید رسیده اند؛ به طور معمول بیشترشون توسط متخصصان نظامی ، امنیتی و عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که چراغ قوه‌ های تاکتیکی معمولا با مواد بادوام و باکیفیت تولید می شوند؛ و با اینکه سایز کوچکی دارند پرقدرت می باشند.

به عنوان چراغ قوه کمپ کردن یا همان چراغ قوه های کمپینگ نیز بسیار خوب و کاربردی به نظر می آیند. زیرا قدرت اضافی آنها سبب خواهد شد جهت نجات و جست‌وجو و البته جلب توجه در موقعیت های ضروری مفید باشد. چراغ قوه‌ های تاکتیکی ویژگی ‌های بیشتری مثل حالت‌های درخواست کمک و فلاش بارق می باشد و به طور معمول خروجی بیش از 1000 لومن دارند.

چراغ قوه جا کلیدی

به طور معمول چراغ قوه ‌های جا کلیدی خروجی همانند چراغ قوه گوشی دارند. آنها بسیار کوچک و قابل حمل در جیب می باشند ؛ و برای پیدا کردن وسایل در تاریکی و دیگر کار های معمولی مناسب می باشند.

چراغ‌های فانوسی کمپینگ

چراغ‌ های کمپینگ طراحی ویژه جهت پیاده‌ روی ندارند؛ بلکه برای دادن نوری پراکنده و نرم برای روشن کردن داخل چادر می باشند. این مدل‌ از چراغ قوه ها برخلاف پرتاب کردن پرتوهای با برد بالا که ویژگی معمول چراغ قوه ای متداول می باشد؛ با یک کانون غیرمتمرکز ساخته شده که می‌خواهند نوری پراکنده تر در فاصله ی کمتر بوجود بیاورد.

چراغ قوه اسمال سان مدل T207

خرید از فروشگاه پی فارم

چراغ قوه اسمال سان یکی از بهترین چراغ قوه هایی است که در پی فارم موجود می باشد. خرید لوازم صنعتی و کشاورزی از یک فروشگاه معتبر که قادر باشید به آن اعتماد کنید کمی جای بحث و تردید دارد اما فروشگاه پی فارم با سابقه ی چندین ساله ی خود و رضایت مشتریان زیاد از محصولات سایت ، بهترین سابقه را برای خود درست کرده که شما عزیزان می توانید به راحتی در میان انتخاب های زیاد از محصولات پی فارم بهترین تجربه ی خرید را داشته باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *