مطالب آموزشی

راهنمای استفاده صحیح از کمپرسور باد

راهنمای استفاده صحیح از کمپرسور باد
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

پمپ باد یا کمپرسور باد یکی از وسیله های کاربردی در کارگاه ها و صنایع گوناگون می باشد. کمپرسور باد یا همان پمپ باد یا پمپ هوا، پیچیدگی خاصی ندارد و راه اندازی آن خیلی آسان می باشد. به این صورت که در وهله اول شلنگ را به تجهیز متصل نموده و آن را به برق متصل خواهید کرد. در حین انجام کار قادر هستید فشار باد خروجی را به. وسیله ی گیج نصب شده روی دستگاه تنظیم نمایید.

باید توجه کنید که با عوض کردن ابزار باید فشار مناسب برای کار خود را تنظیم نمایید و حین تمام شدن کار، شیر تخلیه را باز نمایید. در این مقاله سعی داریم که به معرفی این دستگاه و چگونگی  بهره گیری از آن بپردازیم.

حتما پیش  از روشن کردن دستگاه از مقدار روغن موجود در دستگاه اطلاع داشته باشید تا دستگاه دچار حالت قفل یا گریپاژ نگردد.

شیوه ی اتصال شلنگ به کمپرسور باد

جهت اتصال شلنگ ابتدا دستگاه را روی سطح صاف بگذارید . شیر رگلاتور را که به طور معمول در کنار گیج فشار قرار گرفته است، پیدا نمایید. شیر رگلاتور به صورت یک اتصال مسی رنگ بوده که بوده داخل آن یه مجرای کوچک کار گذاشته شده است. انتهای شلنگ را به این بخش مسی متصل نمایید. در بیشتر مدل ها، رگلاتور و شلنگ با مقداری فشار به یکدیگر متصل خواهند شد.

راهنمای استفاده صحیح از کمپرسور بادد

شیوه ی اتصال ابزار به کمپرسور باد

جهت انجام این کار شما قادر هستید با یک دست سر آزاد شلنگ را محکم گرفته و با بهره گیری از دست دیگر ابزار بادی را به وسیله ی کمک اتصال مخصوص به شلنگ وصل نمایید. این اتصال به شکل مهره مانند تعبیه گردیده و به راحتی سفت خواهد شد. قابل ذکر بوده که اگر قصد دارید از دستگاه پمپ باد برای باد کردن یا تنظیم کردن باد لاستیک استفاده نمایید باید کوپلر شلنگ را به سوزن لاستیک تحت فشار قرار دهید.

نحوه اتصال کمپرسور به برق

در این بخش پیش از اتصال دستگاه به برق، باید از خاموش بودن آن اطمینان حاصل نمایید. اگر فاصله پریز برق تا کمپرسور زیاد می باشد به هیچ وجه از کابل های افزایش طول و یا سه راهی ها استفاده ننمایید. به جای  آن قادر هستید چند شلنگ را با کوپلینگ های مناسب به یکدیگر متصل نمایید.

شیوه کار کردن با ابزار های بادی

پوشش ایمنی عالی: هنگام استفاده از تجهیزات سنگین استفاده از کفش ایمنی و عینک ایمنی و سایر پوشش های محافظ فراموش نگردد . در بعضی مدل ها هنگام کار به طور معمول سر و صدای زیادی تولید خواهد شد و بهتر است جهت جلوگیری از آسیب احتمالی به شنوایی از گوشی های محافظ نیز استفاده گردد.

استفاده کردن از پوشش های حفاظتی مثل عینک و کفش ایمنی و گوشی محافظ هنگام کار با ابزارآلات و تجهیزات ضروری می باشد.

تست دستگاه کمپرسور پمپ باد: جهت اطمینان از عملکرد درست و اصولی دستگاه قادر هستید شیر اطمینان که قطعه ای دارای رنگ مسی می باشد و به طور معمول تقریبا نزدیک خروجی شلنگ قرار خواهد گرفت، را باز نماییو. با آزاد کردن این شیر قادر هستید صدای خروج هوا را بشنوید. این صدا به شما کمک خواهد کرد تا از درستی کارکرد دستگاه اطمینان داشته باشید. به خاطر داشته باشید که پیش از روشن کردن دستگاه شیر اطمینان باز شده را به حالت پیش برگردانید.

روشن کردن دستگاه کمپرسور باد: در این بخش پس از روشن کردن دستگاه باید انتظار داشته باشید تا مخزن هوا پر گردد. برای این کار از کلید برقی نصب شده روی دستگاه استفاده نمایید تا دستگاه روشن گردد. از طریق پیچ بزرگتری که   بر روی دستگاه نصب شده است قادر هستید که مقدار فشار هوای مخزن را بفهمید که به حد نصاب رسیده یا نه

جهت اطلاع از مقدار فشار هوای مورد نیاز می توانید به برچسب ها یا اطلاعات ذکر و حک شده و البته دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه نمایید .

پمپ باد هیوندا 12 ولتی | فندکی

راهنمای تشخیص فشار مناسب ابزار

ابتدا جهت کارکرد صحیح ابزار های بادی، باید از فشار هوای درست و اصولی مطلع بشوید. ما قادر هستیم این اطلاعات را از طریق برچسب یا نوشته های ذکر شده بر روی ابزار ها پیدا کنیم. در غیر این صورت روش های دیگری نیز موجود می باشد که با مراجعه به دفترچه راهنمای این محصولات و جستجوی مقدار فشار هوای مصرفی می باشد.

تنظیم فشار دستگاه

 در این مرحله که توانستیم از میزان فشار هوای لازم اطلاع داشته باشیم ، باید فشار هوای خروجی را تنظیم نمایید. یک پیک کوچک مقدار فشار شلنگ را نشان می دهد و یک شیر رگلاتور برای تنظیم فشار تعبیه شده . شیر رگلاتور را ساعت وار چرخش دهید تا فشار هوا کم شده  و متناسب با نیاز کار به ابزار برسد.

طریقه نگهداری کمپرسور باد

در این بخش شیر تخلیه مخزن را باز کنید و بگذارید تا هوا و رطوبت از مخزن خارج شوند. محل قرار گیری این شیر به صورت معمول در زیر مخزن جای گرفته است . برای این کار شیر را بر عکس جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا از فشار هوای موجود برای تخلیه رطوبت جمع شده استفاده نمایید. البته جهت بستن شیر آن را به صورت ساعتگرد بچرخانید تا دیگر صدای جریان هوا به گوش نرسد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *