مطالب آموزشی

راز های پر بار کردن درخت گردو

راز های پر بار کردن درخت گردو
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

 درخت گردو از درختانی می باشد که به علت ویژگی های ویژه ی خودش ، برای باغداران و کشاورزان مزیت هایی به دنبال دارد. جهت پرورش نهال گردو وبه درآمد رسیدن،  بیشتر توجه به راز هایی که در ادامه به شما گفته می شوند ، قادر است مفید واقع گردند:

10 راز مهم برای پر بار کردن درخت گردو

1- انتخاب منطقه درست: درخت گردو جهت رشد نیازمند خاک حاصلخیز و لومی-شنی می باشد. پس انتخاب کردن منطقه ی مناسب که خاک مساعد و هوایی بسیار عالی دارد با رشد درخت گردو از اهمیت خیلی زیادی برخوردار می باشد .

2- استفاده کردن از نهال های با کیفیت: انتخاب نهال های با کیفیت و سالم، به علت تأثیر مستقیم آنان روی عملکرد و رشد درخت گردو، خیلی حائز اهمیت می باشد.

3- بهبود بذر و خاک: بهبود بذر و خاک یکی از راه های بیشتر کردن عملکرد گردو می باشد . این کار با اعمال کودهای شیمیایی و آلی و البتع بهره گیری از بذر های عالی انجام می‌گیرد .

4- رعایت فاصله کاشتن درختان از هم: رعایت فاصله میان درختهای گردو، به علت تأثیرش روی توسعه و رشد شاخه ها و ساقه ی درخت، به ویژه هنگام جوانی درخت، بسیار حائز اهمیت می باشد .

5- مراقبت و نگه داری:  مراقبت مناسب از  گردو، که شامل کاشت، آبیاری ، سمپاشی و تغذیه می باشد، سبب رشد شریعتر و با کیفیت تر و بیشتر شدن عملکرد درختان می شود.

6- برداشت در زمان درست : برداشت محصولات در وقت درست و مناسب  به علت تأثیر بسیار عالی آن بر روی ماندگاری و کیفیت محصولات، از اهمیت خیلی زیادی برخوردار می باشد.

راز های پر بار کردن درخت گردو

7- اصلاح شاخص رویشی: جهت بهبود کارایی نهال گردو چند لر و بیشتر کردن سختی آن ها در مقابل بیماری ها و انگل ها، درست کردن شاخص های رویش کردن مثل قطر ساقه، ارتفاع و شاخه های درخت، تعداد برگ‌ها و… ضروری می باشد.

8- در دست گرفتن و کنترل آفات : جهت حفظ سلامت درخت های گردو و جلوگیری از کم شدن عمکلرد میوه دهی آنان، کنترل کردن بیماری ها و آفات ، بخصوص در دوره ی رشد فعال ، خیلی تاثیر گذار خواهد بود.

9- بیشترکردن بازدهی دزختان گردو: بهره گیری از روش هایی همانند  تکثیر بوسیله ی پیوند، شاخه زدایی و خوابیدگی جهت بهبود عملکرد درختان گردو، سبب بیشتر شدن بازدهی و درآمد باغداران می شود.

10 بازاریابی محصول: حداکثر، بازاریابی محصولات درخت گردو برای یک شیوه ی ارزشمند جهت بیشتر شدن درآمد باغداران و کشاورزان، مطرح می باشد. جهت انجام این کار، قادر هستید از روش هایی همانند تولید کردن کالاهای فرآوری شده، دیدن کردن از نمایشگاه های باغداری و کشاورزی و اطلاع رسانی درمورد فواید محصولات گردو استفاده نمود.

به طور کلی، پرورش دادن درخت گردو و به  درآمد بیشتر  رساندن آن اغلی به علت ویژگی های ویژه ی این درخت، نیازمند رعایت موارد زیادی می باشد که در این مطلب به بعضی از فوت و فن های آن پرداخته ایم.

برای یک درخت مقاوم به شرایط سخت گ طاقت فرسا اقلیمی و خاک هایی با بازده کم، درخت گردو قادر است به یکی از بهترین گزینه ها جهت کشاورزی و باغداری برای کشاورزان و  باغداران تبدیل شود.

در زیر به بعضی از ویژگی های درخت گردو اشاره نموده ایم:

 مقاومت  بالا در مقابل بیماری ‌ها: درخت گردو  قادر است از آن دسته درختانی باشد که ویژگی مقاومت در مقابل بیماری ها و آفات را دارا باشد. برای این کار، مراقبت و نگه داری درست از درختان گردو، بخصوص در وقت رشد فعال درخت خیلی حائز اهمیت می باشد .

 مقاومت خیلی زیاد در مقابل سرما: درخت گردو قادر است در مقابل دمای بسیار کم  و شرایط اقلیمی بسیار سخت، مقاومت بالاتری نسبت به دیگر  درختان از خود نشان دهد. پس، پرورش این گونه درختان یک گزینه مناسب برای مناطق سردسیر و کم آب، می باشد.

بهبود خاک: درخت گردو توانایی این را دارد به عنوان یکی از درختان برگ ریز که با تولید زبره و برگ،  به بهبود خاک کمک شایانی کند، شناخته شود. پس، این درخت قادر است در بهبود خاک هایی با مواد معدنی کم و کم بازده کمک شایانی کند.

راز های پر بار کردن درخت گردو

ویژگی تولید محصولات فرآوری شده: درختان گردو قادر هستند به عنوان یکی از درختانی که محصولات فرآوری شده مانند خشکبار، روغن و… تولید خواهند کرد، مطرح شود. این ویژگی این درخت قادر است به عنوان یکی از بیشمار راه های افزایش درآمد باغداران از طریق درخت گردو باشد .

اقتصادی بودن: پرورش درختان گردو با درنظر گرفتن ویژگی هایی که دارد، قادر است به عنوان یکی از بهترین راه های مقرون به صرفه برای  باغداران  و کشاورزان مطرح گردد.

به صورت کلی، پرورش دادن درختان گردو به علت خاصیت های ویژه ی  آن ها و امکاناتی که برای شما ایجاد می کند، قادر است به یکی از بهترین گزینه ها جهت کار کردن کشاورزان و باغداران تبدیل شود.

خرید از فروشگاه پی فارم

 شما به راحتی می توانید با مراجعه به فروشگاه پی فارم بهترین ابزار های کشاورزی از جمله انواع قیچی هرس، قیچی باغبانی و سم پاش را تهیه کنید و از خرید مطمان و راحت فروشگاه پی فارم لذت ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *