مطالب آموزشی

بیشتر با دریل شارژی چکشی آشنا شوید.

دریل شارژی چکشی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دریل یک نوع ابزار دستی یا الکتریکی است، که برای سوراخ کردن سطوح به کار می ‌رود. دریل را با نگرش به قدرت آن و نیز با استفاده از مته مناسب، می توان برای سوراخ کردن انواع چوب، فلز و بتن به کار برد. با ارتقا ابزارالات، امروزه نه تنها برای سوراخکاری، بلکه با اضافه شدن قطعات کاربردی دیگر، می‌ توان امکاناتی مانند ساییدن، گردبر، عمودبر را هم به این دستگاه پیوست داد، گرچه بهتر است برای هر کاری از وسایل مناسب همان کار استفاده کرد. اگر میخواهید یک دریل را خریداری نمایید، ‌باید قبل از آن با انواع دریل هایی که در بازار ابزار وجود دارند آشنا شوید پس در ادامه این مطلب مارا همراهی کنید تا شمارا با این دریل ها اشنا کنیم .

برای شناخت انواع دریل می توان به موارد بسیاری اشاره کرد. دریل ها با توجه به کاربردی که دارند، در شکل و اندازه های متفاوت و با منافع و معایب مختلف تولید می شوند. برای امورات خانگی مانند نصب پرده، لوستر، تابلو و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد و باید دریل های مخصوص به کار سبک را تهیه کرد. به همین ترتیب هرچه سطح مورد نظر تغییر پیدا کند و به سمت سخت تر شدن جلو برود، باید دریلی با قدرت بیشتر را خریداری کنید ، همچنین حجم و وزن دریلی که تهیه می کنید نیز بسیار مهم است. زیرا با توجه به فرم دریل، امکان دارد پس از مدتی دست های شما خسته شود و تمرکز لازم را برای انجام کار را نداشته باشید. از این طرف توصیه می کنیم که به پارامترهای مهم در انتخاب دریل دقت کنید تا محصولی متناسب با کار و حرفه خود خریداری کنید .

اجزای تشکیل دهنده دریل ها

  • کلید روشن و خاموش کردن
  • کلید تنظیم سرعت چرخش به هنگام کار
  • کلید فعال و غیر فعال کردن حالت چکشی دریل های چکشی
  • کلید قفل برای روشن نگه داشتن دریل به هنگام کار
  • کلید تعویض جهت چرخش برای بعضی از موارد کار
  • عمق سنج برای تنظیم پیمایش مته در سطح مورد نظر
  • سه نظام : این قطعه بسیار کلیدی با قفل کردن مته در سر دریل، کمک می کند که مته ثابت بماند. سه نظام به دو دسته تقسیم می شود: آچار خور و اتوماتیک
  • دسته نگهدارنده

پس از شناخت بیشتر اجزای بکار رفته در دریل و زمانی که نیاز به تهیه دریل دارید به احتمال زیاد اولین تصمیم شما پیدا کردن برند های مختلف و بررسی قیمت دریل این برند ها است. دریل با توجه به نوع کاربری و برندی که انتخاب می کنید قیمت های متفاوتی دارد. از دریل های چند صد هزار تومانی در بازار موجود هست تا دریل های چند ده میلیون تومانی. شما باید با توجه به نیاز خود،‌ دریل مناسب خود را تهیه کنید .

معرفی انواع دریل 

دریل پیچ گوشتی شارژی

اولین مدل و ساده ترین مدل دریلی که در بازار وجود دارد، دریل پیچ گوشتی شارژی است. این دریل کاربردهای فراوانی دارد اما بیشتر افراد از این دریل برای امورات خانگی و ایجاد سوراخ های ریز استفاده می کنند. علاوه بر این از این محصول می توان برای شل و سفت کردن پیچ نیز استفاده کرد. با توجه به شارژی بودن این نوع دریل ها، می توانید به راحتی آن را جا به جا کنید. دریل پیچ گوشتی وزن بسیار سبکی دارد،‌ از همین رو هنگام استفاده از این نوع دریل باید تمام حواس خود معطوف کار خود کنید. این نوع دریل‌ها به دلیل استفاده از انواع مته و سری پیچ گوشتی می‌توانند روی مواد مختلفی مثل چوب و فلز نازک بکار گرفته شوند .

دریل چکشی

این دریل، یک ابزار بسیار قدرتمند است که از آن برای سوراخ کردن قطعات و سطوح سفت و ضخیم استفاده می شود. این دریل در اصل دو محصول را در خود جای داده است. چکش و دریل معمولی باهم ادغام شده و در این دریل قرار گرفته اند. تقریباً شبیه به دریل ضربه‌ای است اما کاربرد پیشرفته ‌تری دارد. دریل در عین حال که در حال چرخاندن مته است، به صورت چکشی نیز عمل می‌ کند و ضربه لازمه را وارد می کند .

دریل شارژی چکشی پارکساید مدل PSBSAP 20-Li A1

دریل بتن کن

با توجه به نام این دریل می توان به نحوه کار آن پی برد. معمولا دریل کاری روی بتن سخت است و دریل باید قدرت بسیار بالایی داشته باشد تا بتواند سطح را سوراخ کند. دریل بتن کن برای این نوع کار ساخته شده است. این نوع دریل‌ ها دارای عملکرد چکشی هستند که هنگام چرخش به مته ضربه وارد می ‌کنند و کمک می‌کنند مته آسان ‌تر در متریال‌هایی که تراکم بیشتری دارند حرکت کند. علاوه بر این اگر قصد کار روی سطح های ضعیف تر را دارید می توانید قابلیت چکشی آن را غیر فعال کنید تا قدرت این دریل کاهش پیدا کند. البته بهتر است برای سطح ضعیف تر از دریل های معمولی تر کمک بگیرید. باتوجه به قدرت زیاد این دریل ممکن است به سطحی که در حال دریل کاری هستید، آسیب وارد شود .

دریل شارژی چکشی

مزیت دریل چکشی شارژی این است که می تواند در عرض چند ثانیه پیچ های بسیار سفت را باز کند و نیاز به فشار و نیروی بیش از اندازه نیست. علاوه بر این برای باز و بسته کردن پیچ ها در ازارها و محصولات مختلف و با انواع سطوح امکان پذیر است این نوع دریل بسیار پر طرفدار است و برای یک کار تمیز و بدون خرابی میتوان از این دریل استفاده کرد . این دریل با برند های مخلفی در بازار دیده می شود که هر کدام مبدا مختلفی دارند و یکی از پر طرفدار ترین برند های این دریل برند پاراکساید است که در بیشتر فروشگاه های معتبر ابزار از جمله فروشگاه پی فارم یافت می شود . این دریل شارژی چکشی پارکساید برای پیچ کردن و برداشتن پیچ و همچنین سوراخکاری در چوب، فلز، انواع سرامیک و پلاستیک و سوراخکاری ضربه ای در آجر و سنگ تراشی طراحی شده است، برای سوراخ کاری ضربه ای در سنگ های طبیعی مانند گرانیت مناسب نمی باشد، نور روی این ابزار برای روشن کردن محل کار فوری ابزار در نظر گرفته شده است که این ویژگی را نسبت به بقیه هم سطح های خود دارد ، از این محصول همانطور که توضیح داده شده و برای مناطق کاربرد مشخص شده استفاده کنید تا بهترین بازدهی را از این محصول بگیرید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *