مطالب آموزشی

بهترین زمان جابه جایی درخت انگور

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

 بوته ی درخت انگور یکی از درختان پر برکت و مثمر می باشد که هر ساله محصولات زیادی تولید خواهد کرد و میوه ی آن کاربردهای مختلفی دارد و در تولید خیلی از فرآورده ها ی غذایی همانند شیره، سرکه، کشمش، ژله و… مورد استفاده قرار خواهد گرفت از طرف دیگر با شرایط آب و هوایی اکثر نقاط کشور سازگاری داشته پس کاشت و پرورش آن در میان باغداران کشور رواج زیادی خواهد داشت.

گاهی به علل گوناگون لازم بوده تا محل رشد درخت انگور را تغییر دهید و آن را به جایی بهتر جابه جا نمایید که در این راستا لازم به ذکر بوده تا از بهترین زمان جابجایی درخت انگور  آگاهی داشته باشید تا کمترین مقدار آسیب به آن وارد کنید که در این مقاله به بحث در مورد این موضوع مهم می پردازیم.

درباره‌ ی درخت انگور چه می دانید؟

درخت انگور عضو درختان قدیمی‌ محسوب می شود که انسان روش کاشت آن را به صورت تجربی یاد گرفته است و نام آن در کتاب های باستانی و دینی دنیا به دفعات خیلی بالا آورده شده و کشورهای ایتالیا، فرانسه، آمریکا، آلمان مهمترین تولید کنندگان آن به شمار خواهند رفت و کشور عزیزمان نیز نهمین کشور تولید کننده انگور در دنیا می باشد. این درخت در منطقه های معتدل که کمترین دما به منفی 15 درجه C و بیشینه‌ی دما به 40 درجه سانتی گراد خواهد رسید مناسب جهت رشد این درخت به شمار می رود

درخت انگور در رده بندی گیاهی از خانواده ی انگوریان   تعلق داشته که این خانواده 11 جنس و 600 گونه داشته. از بین ارقام گوناگون و تجاری آن می توانید به رقم انگور کشمشی، رقم انگور عسکری، رقم انگور سیاه سردشت، رقم انگور ریش یایا، رقم انگور لعل، رقم انگور یاقوتی، رقم انگور ریش بابا ی رنگ قرمز و… اشاره نمود.

این درخت به شکل درختچه، بوته و رونده رشد کرده و، برگ هایش آن به شکل پنجه  ای  و پهنو دمبرگ دارند که بلند است و در کناره های آن بریدگی وجود دارد میوه ی این درخت پوستی  نازک داشته، آبدار، شیرین و دارای یا بدون هسته  می باشد و به رنگ‌های گوناگون زرد، قرمز، صورتی، سیاه، سبز دیده شده اند.

در مورد هرس درخت انگور بیشتر بدانید

جابجایی درختان انگور

برخی اوقات یک یا تعدادی نهال انگور  داخل یک باغ خشک شده اند و باغدار اقدام به حذف آن‌ها خواهد کرد و تصمیم گرفته تا تعدادی درخت انگور جدید که هم سن و سال درختان حذف شده  می باشند را جایگزین درختان خود نماید و یا برخی اوقات درخت انگور در مسیر ساخت و ساز جاده یا ساخت واحدهای مسکونی‌  قرار می دهند و چنانچه این درختان قطع شوند مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

که در این حالت بحث جابه باجایی درخت انگور مطرح خواهد شد که به همین دلیل نیاز می باشد بهترین زمان جابجایی درخت انگور دانست و اقدامات  ضروری جهت جابجایی را به درستی به ثمر رساندتا کمترین تنش به درخت انگور وارد نمایید.

نکات مهم در جا به جایی انگور

یکی از مواردی که در بحث بهترین وقت جابجایی درختان انگور مطرح  خواهد شد این بوده که پیش از جابجایی درخت انگور باید نکاتی را در باره ارزیابی و بررسی قرار دهیم سپس   برای جاجایی درخت اقدام کنیم تا احتمال آسیب به درخت انگور به  کمترین مقدار خود برسد میزان ممکن برسد این نکات شامل:

اولین نکته مهم در جابجایی انگور این  می باشد که آیا درخت انگور سالم می باشد یا خیر!!!  پس لازم می باشد وضعیت سلامتی درخت را مورد بررسی قرار دهیم چراکه اگر درخت  ناسالم یا بیمار باشد بر اثر شوک جابجایی از بین خواهد رفت پس در صورت بیمار بودن درخت در اول کار باید آن را درمان کرد و پس از بهبودی آن اقدام به جابجایی درخت انگور نمود.

چنانچه قطر تنه درخت انگور بیشتر از 5 سانتی متر باشد و به عبارتی دیگر سن آن  بیشتر باشد نباید افراد بدون تجربه اقدام به جابجایی آن  نمایند چراکه احتیاج به رعایت نکات و اصولی مهم می باشد و در غیر این صورت  امکان از بین رفتن درخت بیشتر می شود.

هنگامی که بحث بهترین زمان جابجایی درخت انگور پیش  می آید باید اقداماتی به ثمر رساند  یکی از این اقدامات هرس درخت انگور می باشد و باید شاخ و برگ های اضافی را هرس و حذف کرد تا خیلی راحت بتوان درخت را به   جای جدیدی انتقال داد.

تنها با رعایت  کردن بهترین وقت جابه‌جایی انگور نمی‌توان به بهترین نتیجه دست  بیابید بلکه محل کاشت جدید باید خاک غنی و مرطوب  داشته باشد و از کاشت آن در خام سفت و رسی خودداری نمود تا ریشه به راحتی  قادر باشد در لایه‌های عمقی و سطحی خاک نفوذ  پیدا کند.

7- قیچی باغبانی آلتونا اسپانیا مدل 0780

قیچی باغبانی آلتونا اسپانیا مدل 0780

 جابجایی درخت

مهمترین نکته در مورد بحث جابجایی درختان انگور این می باشد که بدون کمترین آسیب و تنش بتوان این درخت را به جای جدید منتقل نمایید پس به همان مقدار که موضوع بهترین زمان جابجایی درخت انگور دارای اهمیت می باشد روش جابجایی درخت انگور نیز خیلی حیاتی به شمار خواهد رفت و انتخاب بهترین روش جابجایی از اهمیت  خاصی برخوردار می باشد پس دقت لازم را داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

یک نظر در “بهترین زمان جابه جایی درخت انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *