مطالب آموزشی

با چاله کن بیشتر آشنا بشوید!

با چاله کن بیشتر آشنا بشوید!
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

در تمامی زمین های کشاورزی یکی از اقدامات بسیار با اهمیت کندن چاله می باشد. روش های زیادی برای کندن چاله وجود دارد. از روش های سنتی به استفاده از تجهیزات دستی تا مدل های امروزی که با دستگاه های مختلف انجام می شود. در تمامی این اقدامات هدف کندن چاله مورد نیاز در یک زمین می باشد. این محصولات دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشند. چاله کن از مهم ترین تجهیزات برای ایجاد حفره های مختلف در زمین های کشاورزی می باشد. این دستگاه ها را با نام های دیگر نیز می شناسند. نهال کن، گودال کن و … را می توان به عنوان اسم های دیگر این محصولات در نظر داشت.

در گذشته با استفاده از بیل و کلنگ چاله های مختلف را حفر کرده و درخت کاری را انجام می دادند. باید در نظر داشته باشید که تنوع بالایی در این محصولات قابل مشاهده می باشد. به عنوان مثال برای عمق های بیشتر از دستگاه های متنوعی استفاده می کنند. این تجهیزات با داشتن توان بالا به راحتی عملیات حفاری را انجام می دهند. در این محصولات مته ها مهم ترین بخش مورد نظر می باشند. برای کندن چاله های مختلف باید از سایز های متفاوت این مته ها استفاده کرد.

در چاله کن ها مشخصات فنی بسیار زیادی وجود دارد که باید به آن ها نیز توجه داشته باشید. تنوع بالا در این محصولات به گونه ای است که برای کاربرد های مختلف و متنوع موجود بسیار مناسب می باشند. با توجه به نیاز خود می توانید بهترین چاله های موجود را حفر کنید. برای استفاده از چاله کن ها باید به نکات ایمنی بسیار زیادی توجه داشته باشید.

این محصولات دارای قدرت بسیار بالایی بوده و برای کندن زمین توان بالایی را ایجاد می کنند. مته های به کار رفته در آن ها نیز بسیار قوی و تیز می باشد. متریال ساخت، وزن و ابعاد این محصولات باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا بهترین نمونه ها را در اختیار داشته باشید.

با چاله کن بیشتر آشنا بشوید!

انواع چاله کن

چاله کن ها را می توان در دسته بندی های مختلف و متنوعی قرار داده و نهایت استفاده و کارایی را نیز مشاهده کرد. این محصولات در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. باید با توجه به تنوع موجود بهترین نمونه ها را برای خرید انتخاب کنید. از مهم ترین چاله کن های موجود در بازار می توان به نمونه های زیر اشاره کرده و هریک را نیز به صورت مختصر معرفی کرد.

  • چاله کن موتوری: این مدل از حفر کننده ها دارای دسته بندی های مختلف می باشند. این مدل از چاله کن ها در دو مدل تک و دو نفره تولید شده اند. در این محصولات موتور های مختلف و متنوعی قرار داده شده است که برای جنس خاک های متنوع و متفاوت بسیار مناسب می باشند. این محصولات در توان های مختلف نیز تولید شده و برای استفاده در زمین های متفاوت مناسب می باشند.
  • مدل دستی: چاله کن های دستی در دو مدل تک و دو نفره تولید شده اند. این محصولات نسبت به مدل های دیگر ارزان قیمت تر می باشد. در این محصولات نیروی مورد نیاز توسط افراد تولید شده و به دستگاه منتقل می شود. باید در نظر داشته باشید که در سایز های 10، 15 و 20 تولید شده اند که برای عمق های مختلف مناسب می باشند. در مدل های دو نفره می توان تا عمق 100 سانتی متر را نیز به کمک این مدل حفاری کرد.
  • مدل های بنزینی: چاله کن های موتوری از نوع بنزینی از مدل های بسیار جذاب موجود در بازار می باشد. در نظر داشته باشید که این محصولات با توان های بالا کار می کنند. قطر های مناسب در این چاله کن ها باعث شده است تا افراد زیادی از آن ها استفاده کنند. در نظر داشته باشید که این محصولات با موتور های درون سوز راه اندازی می شوند. توجه داشته باشید که این محصولات باید با روغن کاری مناسب کار کنند.
  • مدل برقی: امروزه مدل های برقی نیز به بازار روانه شده اند. چاله کن های برقی با داشتن تنوع بالای توان های خود می توانند بهترین کارایی و عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. این مدل ها دارای سر و صدای بسیار کمتری نسبت به نمونه های دیگر داشته و برای استفاده در قسمت های شهری نیز مناسب می باشند.

خرید چاله کن

برای خرید چاله کن های مختلف و متنوع موجود باید به ویژگی های بسیار زیادی توجه داشته باشید. این محصولات می توانند بهترین کارایی را داشته باشند. برای خرید این محصولات بهتر است که به مشخصات فنی موجود توجه داشته باشید. این محصولات از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که در هنگام خرید باید تمامی آن ها را مورد بررسی قرار داد.

شاید بتوان گفت که مهم ترین بخش های موجود در این محصولات مربوط به موتور و مته می باشد. مته های به کار رفته در این تجهیزات باید بهترین کیفیت را داشته باشند تا در هنگام حفاری کمترین فشار به موتور های موجود وارد شود. امروزه مدل هایی به بازار روانه شده اند که بر روی تراکتور و ماشین های کشاورزی نصب می شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *