مطالب آموزشی

کاشت و پرورش درخت انگور

کاشت و پرورش درخت انگور
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 37 میانگین: 3.5]

آشنایی کلی با کاشت نهال انگور:

انگور یکی از پرطرفدار تزین میوه ها در تمام دنیا است که به دلیل طعم خوشایند و با تنوع زیادی که دارد، به اضافه ی مصرف تازه، به شیوه ی خشک شده، آب انگور، شیره انگور و چیز های دیگر برای مردم قابل استفاده است. از دیدگاه کشاورزی و باغبانی کاشت نهال درخت انگور ارزش بالایی دارد. در زیر به آشنایی کلی با نهال های انگور را مطالعه می کنید:

ویژگی هایی که کاشت درخت انگور دارد:

اندازه: درخت نهال انگور به حالت چمنی یا پیچکی پرورش می‌یابد و اندازه ی  آن اغلب تا حدود 2 تا 3 متر می رسد.

برگ ها: برگ های انگور به شکل پنجه ای هستند و به حالت کلی سبز رنگ هستند.

میوه: انگور ها به شکل و اندازه های گوناگونی رشد می کنند. امکان دارد انگور ها به رنگ های گوناگونی مثل‌رنگ قرمز، سبز، زرد و… باشند و طعم هایی با تنوع بالایی دارند.

کاربردها: انگور به حالت تازه و خشک، شیره انگور، آب انگور، کشمش و تولیدات دیگر قابل استفاده است. همینطور، از آن برای ساخت نوشیدنی هایی مثل‌دلستر و آبمیوه هم  مصرف‌می شود.

کاشت و پرورش درخت انگور 4

شیوه ی کاشت نهال انگور:

کشت درخت انگور، به توجه احتیاج دارد که دارای چندین مرحله اساسی است. در ادامه ی متن، به صورت خلاصه وار شیوه ی کاشت انگور را تعریف میکنیم:

محیط مناسب: محیطی با نور آفتاب لازم و به اندازه برای کاشت انگور برگزنید.

آماده کردن خاک: خاک را آماده سازی کنید، خوب است دبی درست و مناسب و زهکشی خوب داشته باشد.

کاشت نهال ها: نهال ها را در خاک قرار دهید و خاک را با دقت بالا فشار دهید.

آبیاری اولیه: بعد از کاشت نهال های انگور، به آنها آب دهید تا خاک به نهال ها بچسبد.

مراقبت های روزانه به نهال: مراقبت های درست و منظم در مدت رشد نهال ها خیلی ارزش دارد.

کاشت و پرورش درخت انگور 3

فصل مناسب برای کشت نهال انگور

مناسب ترین فصل برای کاشت درخت انگور و آب و هوای درست برای پرورش انگور:

مناسبترین فصل برای کشت کردن درختان انگور فصل بهار است. در این فصل، خاک اغلب رطوبت دارد و خیلی برای ریشه زنی نهال ها مناسب می باشد. انگور معمولا به آب و هوای گرم و خشک تا نیمه خشک عادت دارد، به همین خاطر منطقه هایی با تابستان های گرم و زمستان هایی با هوای معتدل برای رشد و کاشت انگور مناسب هستند. به اضافه که، خاک با دبی آبی درست و با زهکشی خوب برای انگور از اهمیت بالایی برخورد دار است. تابش نور به اندازه و کافی هم برای پرورش و توسعه بیشتر و بهتر انگور اهمیت دارد.

آبیاری چ کوددهی منظم و تنظبم کردن آنها از جمله نکته های مهم هستند. همینطور، بریدن درست شاخه ها، مدیریت آفت ها و بیماری ها، تنظیمات بریدگی منظم و تنوع انگورها در خط های گوناگون هم خیلی اهمیت دارند. در آخر، مشورت کردن و کمک کردن از کشاورزان محلی و متخصصان کشت انگور در محل زندگی تان می تواند به شما در پرورش دادن بهینه انگور کمک کند.

کاشت و پرورش درخت انگور

مقداری که  درختان انگور به آبیاری احتیاج دارد و بهترین و مناسب ترین شیوه ی آبیاری:

اندازه ی آبیاری صحیح برای نهال انگور وابسته به عامل هایی مثل نوع خاک منطقه ی شما، شرایط آب و هوایی و سن درخت دارد. به صورت کلی، در فصل های گرم تر، درختان به آبیاری بیشتر نیز احتیاج دارند. در سال اول بعد از کاشت کردن درخت انگور، آبیاری باید به شیوه ی منظم و صحیح انجام شود تا ریشه های درخت به خوبی در خاک ثابت شوند.

بعد از گذشت چند سال بعد از کاشت درخت انگور، آبیاری درخت انگور اغلب هر هفت تا ده  روز یا هنگامی‌که خاک به عمق دو تا سه اینچ خشک شد، انجام می شود. مناسب‌ترین شیوه ی آبیاری بایستی بر پایه ی اصول آبیاری بهینه باشد، به شیوه ای که خاک به اندازه لازم و کافی رطوبت را جذب کند ولی از آب دادن زیاد به ریشه های انگور پیشگیری شود. استفاده کردن از سیستم های آبیاری قطره ای خیلی به دقت و صرفه جویی در مصرف آب کمک کند و در آخر موجب رشد کردن بهتر و عملکرد افزایشی نهال های انگور شود.

قیچی شارژی اوساکا | OSAKA

جمع بندی نهایی شیوه ی صحیح کاشت نهال انگور:

کاشت درخت انگور با عنوانی مهم در باغبانی و با دقت داشتن به خواص های زیاد و متهدد این میوه، اهمیت خیلی بالایی پیدا کرده است. برگزیدن یک مکان مناسب، مراقبت هایی که خیلی بر گیاه تاثیر گذراند در دوره های گوناگون، و بهره گیری از نهال های سالم و با مقاومت بیشتر، عوامل کلیدی و مهم در کاشت انگور هستند. با دقت داشتن به اینکه انگور در آب و هوایی متفاوت و بت تنوع بالا رشد می کند، انتخاب رقم صحیح با شرایط منطقه خیلی اهمیت دارد.و اگر میخواهید درخت انگور را کشت کنید حتما به نکاتی که گفته شد توجه داشته باشید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 37 میانگین: 3.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *