مطالب آموزشی

کار های که کشاورزان در پاییز باید انجام دهند

کار های که کشاورزان در پاییز باید انجام دهند
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 36 میانگین: 2.9]

برای شناختن روش های محافظت از محصولات کشاورزی در ابتدا همه به سمت روش های محافظت از محصولات باغی میرویم در بقیه ی روش های محافظت از بقیه ی گیاهان در آغاز فصل سرما می رویم:

پوشش سطح خاک در فصل پاییز

یکی از روش های پیشگیری از یخ زدگی ریشه گیاهان و درخت های پوشش روی خاک در  پاییز است به اضافه گیاهان از سرما دور میمانند و از فرسوده خاک هم پیشگیری می شود.

اگر روی خاک را با خاک مالچ نپوشانیم موجب از دست دادن لایه رویی و مواد مغذی خاک می شود.

کوددهی در فصل پاییز

گیاه ها در زمستان فتوسنتز نمی کنند و در آخر شانس بقیه ی آنها به ذخایری که از پیش داشته اند برمی گردند پس اگر در  پاییز به آنها کود مناسب به خودشان را بدهیم هم سردی زمستان را به خوبی متحمل می شوند و امکان زنده بودنشان هم خیلی زیاد می شود. حتما برای کود دادن مناسب با گیاه تان با یک متخصص  صحبت کنید.

کار های که کشاورزان در پاییز باید انجام دهند ذ

کنترل علف های هرز باغ

یکی از روش های که خیلی مهم است برای محاقظت از گیاه ها و از نابود کردن علف های هرز در باغ هایتان است . اگر علف های هرز نابود نشوند مکان مناسبی برای آفت ها و مریضی ها می شود. آفت ها و مریضی ها از این فرصت بهره می برند و در زمان زمستان روی علف هرز باقی می ماند و در آخر موجب نابودی گیاه ها در بهار می شوند.

هرس درختان در فصل پاییز

با ارزشترین کارها برای مراقبت درختان در پاییز هرس و مراقبت آنها در پاییز است. هرس درخت ها در فصل های متفاوت و برای هدف های مختلف استفاده می شود که برای رشد خوبتر آنها در بهار باید هرس پاییزه را با توجه ی بسیاری انجام دهید. برای آغاز  کار باید همه ی شاخه های خشک درخت را جدا کنید. در حالتی که درخت تان  پاجوش دارد حتما پیش از رسیدن زمستان پاجوش را جدا کنید. جدا نکردن پاجوش موجب خالی شدن مواد غذایی درخت می شود و در آخر درخت مادر ضعیف و بیمار می شود.

شخم زنی در فصل پاییز

حتما این سوال در ذهنتان به وجود آمده است که شخم زنی در بهار مناسب تر است یا پاییز؟

بر پایه ی تحقیقاتی که انجام شده است شخم زنی در آخر فصل پاییز مزیت های زیادی  نسبت به شخم زنی در بهار دارد زیرا درجه حرارت و دمای خاک در پاییز و اول زمستان بیشتر از بهار است و مدت زیاد تری برای تهیه کردن و تجزیه کردن مواد آلی خاک وجود دارد.

همچنین برای شخم زدن  در فصل پاییز باید صبر کنید هوا کمی گرم شود و بعد  شخم زنی را آغاز کنید.

در منطقه هایی که شیب دار هستند شخم زنی در پاییز پیشنهاد نمی شود زیرا در مدت زمستان خاک های این منطقه در زمستان در خطر بارش های تند قرار می گیرند و خاک فرسوده می شود.

الان که اقدام های واجب کشاورزی در فصل پاییز را فهمیدم حتما برای مان این پرسش پیش می آید که چه گیاه های را می توانیم در پاییز بکاریم و شیوه ی محافظت کردن از آنها به چه شیوه است؟

عملیات کشاورزی واجب در پاییز

در پاییز چه گیاهانی کشت کنیم و چگونه از آنها محافظت کنیم؟

 

گیاه های بیمار باغ تان را از بین ببرید

امکان دار تصور کنید می شود گیاهان استفاده شده را در خاک باغچه می توانید رها کنید اما این کار صحیح نیست زیرا این گیاهان به گونه ای که  بیماری داشته باشند و گیاهان دیگر را هم بیمار می کند و موجب صدمه های خیلی زیادی به باغ می شود. حتما گیاه خود را بررسی کنید  و در حالت دیدن بیماری آن از میان باغ خود از بین ببرید.

خاک باغ خود را برای فصل بهار اصلاح کنید

خیلی از باغبان ها اصلاح کردن خاک را برای بهار می گذارند اما در پاییز مدت خیلی خوبی برای اضافه کردن مواد مغذی به خاک مانند کود های دامی و آلی است. اضافه کردن مواد مغذی به خاک در پاییز موجب می شود که خاک فرصت زیادی برای غنی سازی دارند.

گیاهان چندین ساله را با احتیاط هرس کنید

پاییز وقت خیلی مناسبی برای گیاه های چند ساله است اما باید به یاد داشته باشید چه گیاهی را برای هرس کردن برمی گزنید. بعضی گیاهان مثل تمشک و بلوبری هرس بهاره را انتخاب می کنند اما گیاه رازیانه فایده ی زیادی از هرس کردن در  پاییز می برد. گل هایی هم مثل گل مریم گلی، آویشن و رزماری هم از پاک سازی کردن بهاری سود می برند.

قیچی شارژی اوساکا | OSAKA

مالچ پاشی کنید

مالچ پاشی در پاییز موجب پایین آمدن اتلاف آب و مراقبت از خاک در مقابل فرسوده شدن و علف های هرز است.

شما یک لایه ضخیم از مالچ را به سطح خاک بزنید و این لایه به میزان شدن درجه حرارت و مرطوب بودن خاک در فصل زمستان کمک می کند.

پیاز های باغ خود را تقسیم کرده و بکارید

با اینکه همه ی پیازها در فصل بهار گلدهی می کنند و الان نابود شده اند اما باز هم پیاز هایی وجود دارد که تازه گلدهی کرده اند. با گذشت 3 الی 4 هفته بعد از گلدهی تقسیم بندی را آغاز کنید به این گونه که به آرامی پیازهای قدیمی را بردارید و پیاز های جدید را به جای آنها بگذارید و تقسیم بندی را آغاز کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 36 میانگین: 2.9]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *