مطالب آموزشی

هرس درخت بادام چگونه صورت می گیرد؟

هرس درخت بادام چگونه صورت می گیرد؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

هرس کردن و فرم دهی درخت بادام، یکی از با اهمیت ترین نکته هایی است که در رشد و پرورش و اندازه ی باردهی این درخت خیلی تاثیر گذار است. ولی هرس درختان بادام اگر درست انجام نشود خیلی به درخت صدمه می زند پس باید به شیوه ی صحیحی  انجام شود تا تاثیرات خوبی روی درخت قرار دهد. در چیزی به غیر از این حالت ممکن است صدمه ی زیادی به درخت شما زده شود و درخت کم بار تر شود. ما در این مقاله قصد داریم در مورد شیوه ی هرس درختان بادام و مناسب ترین وقت این کار توضیح داده ایم.پس یا ما همراه باشید تا از مطالب مفید این متن بهره ببرید.!

شیوه ی صحیح هرس کردن درختان بادام

منظور دقیق از هرس کردن درخت بادام جدا کردن و حذف  شاخ و برگ های از درخت که اضافی است و به هدف افزایش دادن رشد و باردهی درخت بادام است. شما با هرس کردن درخت موجب‌ می شوید که شاخه های اضافی‌درخت که هیچ سودی برای درخت ندارند انرژی درخت را هدر ندهند. همینطور شما با هرس کردن صحیح درخت و حذف شاخه های اضافی، نور و هوای بیشتری در میان شاخه ها جریان پیدا می کند.

هرس کردن درختان بادام امکان دارد به دو شیوه ی هرس برای فرمدهی یا هرس کردن به دلیل باردهی انجام شود. هرس فرم دهی را در همون  سال های اولی که که نهال بادام را می کارید می توانید انجام دهید تا درخت بادام تان با یک ظاهر خوب رشد کند و درخت بادام فرم مناسبی داشته باشد. اما هرس که به هدف باردهی انجام می شود باید از همون اول کاشت نهال تا وقتی که درخت از خود میوه می دهد انجام شود.

هرس درخت بادام چگونه صورت می گیرد

بهترین زمان هرس درختان بادام

زمان هرس درخت بادام به اقلیم شما و رقم درخت بادام بستگی دارد. اما به طور کلی باید گفت که هرس این درختان زودتر از درختان دیگر انجام می شود. بهترین زمان هرس درختان بادام، زمانی است که برگ های درخت به طور کامل بریزند.

فصل هرس درخت بادام

درختان بادام در هر فصلی نیاز به نوع خاصی از هرس دارند. البته فصل بهار فصل رشد و جوانه دهی این درختان است و نباید در این فصل، هرسی روی درخت انجام دهید. در ادامه هرس این درخت در هر فصل را توضیح می دهیم.

هرس درختان بادام در زمان تابستان، پاییز، زمستان

هرس درخت بادام در  فصل پاییز: اولین هرس درختان بادام در فصل پاییز انجام می شود. واجب است شما از ماه آذر هرس درخت خود را آغاز بکنید و همه ی شاخ و برگ های آن که اضافه هستند را جدا کنید و نابود کنید.

هرس درخت بادام در فصل زمستان: در شیوه ای که دوباره هم درخت تان به فرم دهی مورد نظرتان یا هرس باردهی که احتیاج داشت، یا اگر در فصل پاییز موفق به انجام هرس کردن درخت نشده بودید، برای شما این امکان وجود دارد که در آخر فصل تابستان نیز یکبار دیگر درخت بادام تان را هرس کنید.

هرس پر فصل تابستان: هرس در فصل تابستان درخت بادام خیلی رایج نیست، ولی در حالتی که هر نوع پاجوش یا شاخه ی اضافی و ضعیف بر روی درخت خود مشاهده کردید، برای درخت تان بهتر است آن را نابود کنید و از درخت جدا کنید تا انرژی درخت تان صرف تولید میوه هایی با کیفیت بیشتر شود. ‌

هرس کردن درختان بادامی که مسن هستند

واجب است شما برای هر سال درختان بادام تان را هرس کنید تا  رشد خوبی کنند و محصول با کیفیتی را بار آورند. ولی اگر درخت بادام تان مسن و بارده است، بهتر است علاوه بر هرس کردن فرم دهی و هرس باردهی، هرس جوانسازی کردن را هم روی آن ها انجام دهید. برای این کار بهتر است اول شاخه های مسن تر، یا حتی شاخه های اصلی درخت تان را قطع کنید تا درخت بادام تان شاخه های جوان و بهتری بدهد. این هرس باید خیلی تخصصی و سنگین انجام شود و حتما با دقت بالایی انجام شود.

قیچی شارژی اوساکا | OSAKA

برای مشاهده و خرید محصول روی عکس کلیک بفرمایید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم درباره ی هرس درختان بادام و مناسب ترین  زمان برای انجام دادن این کار شما را آشنا کنیم. همان گونه که خودتان باید متوجه شده باشید، هرس اصولی و صحیح می تواند خیلی روی رشد و باردهی درخت بادام تاثیر داشته باشد. و همین طور تاثیر هرس در هر فصل را برای شما توضیح داده ایم تا زمان مناسب برای هرس کردن درخت تان را بدانید.

پی فارم یک فروشگاه اینترنتی بزرگ معتبر برای انواع وسیله و ابزار های هرس و کشاورزی و دامداری است که شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین ابزار را از آن تهیه کنید و کشاورزی با کیفیت تر و بهتری داشته باشید.همه ی ابزار های فروشگاه پی فارم از بهترین کیفیت برخوردار هستند و شما با اطمینان می توانید از این سایت ابزار های مورد نیازتان را تهیه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *