مطالب آموزشی

زمان مصرف کود پتاس برای انگور

زمان مصرف کود پتاس برای انگور
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3]

کود پتاسیم  یا همان پتاس یکی از عناصر غذایی اصلی برای گیاهان می باشد  که جهت توسعه و رشد اصولی انگور خیلی حائز اهمیت می باشد. پتاسیم در جهت تنظیم کردن فعالیت های سلولی، قوی تر کردن ساختار گیاهی، ریست کردن فشار اسمزی و تولید محصول مؤثر می باشد ؛ در ادامه این مقاله از پی فارم قصد داریم تا با بررسی کردن وقت مصرف کود پتاس برای انگور به صورت اصولی بپردازیم

زمان مناسب مصرف کود پتاس برای انگور

به صورت کلی وقت مصرف کود پتاس برای انگور وابسته به مرحله رشد و احتیاج های ویژه ی گیاه دارد. در طول فصل توسعه و رشد انگور، خرید و مصرف کود پتاسیوم به مرور زمان بیشتر خواهد شد. به طور معمول در بهار بعد از تعبیه بندی انگور، قادر هستید از کود پتاس استفاده نمایید بهترین وقت مصرف کود پتاس برای بوته انگور نیز در همین زمان خواهد بود. در این مرحله، انگور ها به پتاسیم بیشتری احتیاج پیدا خواهند کرد تا توسغه و رشد اصولی داشته باشند.

با توجه به احتیاج های گیاه، قادر هستید در دوره های گوناگونی از زمان از کود پتاس استفاده نمایید. به صورت کلی، مصرف کود پتاس در بین تا پایان فصل رشد مفید واقع خواهد شد. قادر هستید هر 4 تا 6 هفته یکبار از کود پتاس استفاده نمایید. هر گونه احتیاج خاصی که گیاه انگور خواهد داشت جهت رشد اصولی باید مورد توجه قرار بگیرد. در بعضی از موارد، امکان دارد احتیاج به مصرف کمتر یا بیشتر از کود پتاس باشد. پس، پیشنهاد خواهد شد که با باغداران محلی یا متخصصان باغبانی مشورت نمایید تا از احتیاج های خاص گیاه انگور در منطقه خود آگاهی داشته باشید.

انواع کود های پتاس برای درخت انگور

جهت تامین احتیاج های پتاسیمی درخت انگور، قادر هستید از انواع کود های پتاسیم استفاده نمایید. بعضی از انواع کود های پتاسیم برای درخت انگور مواردی هستند که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت.

سولفات پتاسیم برای درخت انگور

این نوع کود دارای گوگرد و پتاسیم می باشد. سولفات پتاسیم به عنوان یک منبع سرشار از پتاسیم قابل جذب برای گیاه استفاده خواهد شد. این کود خاک پتاسیم را تأمین خواهد کرد و قادر به بهبود کیفیت و رشد میوه ها و درخت  انگور می باشد.

کلرید پتاسیم

این نوع کود نیز دارای پتاسیم می باشد و قادر می باشد به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم برای درخت انگور مورد استفاده واقع گردد. با اعمال کلرید پتاسیم، قادر به تامین نیازهای پتاسیمی گیاه می باشید و رشد و عملکرد بهتری را تشویق نمایید.

کود نیترات پتاسیم

این نوع کود نیز پتاسیم را در اختیار گیاه قرار داده. نیترات پتاسیم قادر است بهبود پروسه های فیزیولوژیکی درخت انگور را آسان کند و بالاتر رفتن کیفیت میوه ها و عملکرد گیاه را ایجاد نماید.

یر کودهای آلی حاوی پتاسیم

بعصی از کودهای آلی همانند کمپوست یا کودهای آلی دیگر قادر هستند منابع طبیعی پتاسیم را به خاک و در نهایت به درخت انگور بدهند. بهره گیری از کود های آلی قادر اند افزون بر تأمین پتاسیم موجود در گیاه، به بهبود ساختار خاک و بیشتر کردن توانایی نگهداری آب در خاک کمک به عمل آورد.

مزایای بهره گیری از کود پتاس برای درخت انگور

بهره گیری از کود پتاس برای درخت انگور قادر است به اشکال گوناگون به توسعه و رشد سالم آن کمک به عمل آورد. در ادامه مزایای بهره گیری از کود پتاس برای درخت انگور را بررسی می کنیم :

تنظیم تعادل آبی درخت انگور با استفاده از کود پتاس

کود پتاسیم در تنظیم فشار اسمزی در سلول های گیاهی نقش داشته و به گیاهان کمک خواهد کرد تعادل آبی خود را حفظ نمایند. این مهارت قادر است در مقابل تنش های آبی همانند خیسی یا خشکی زیاد مفید باشد.

کیفیت محصول

کود پتاس به تولید مواد گوناگون در گیاهان کمک خواهد کرد و قادر هستند بهبود کیفیت انگور از جمله افزایش طعم شیرین، افزایش مقدار اندازه و رنگ میوه ها، و بهبود خاصیت های آنها ایجاد نماید.

کود پاش ، بذر پاش شارژی خرطومی

کود پاش ، بذر پاش شارژی خرطومی

تقویت ساختار گیاهی درخت انگور

پتاسیم نقش حیاتی در قوی کردن ساختار گیاهی درختان دارد. با تقویت کردن دیواره های سلولی و بیشتر کردن مقاومت گیاه در مقابل تنش های محیطی همانند تنش های آبی، سرما ، گرما و بیماری ها، قادر هستید به گیاه انگور کمک نمایید تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

تنظیم فشار اسمزی

پتاسیم یا همان کود پتاس به گیاه انگور کمک خواهد کرد تا تعادل آبی اش را حفظ نماید. با تنظیم فشار اسمزی، مقدار جذب و منتقل کردن مواد مغزی و آب در گیاه بهبود خواهد یافت و از تنش های آبی امکان دارد سبب خشکی یا خیسی بسیار زیاد شود، جلوگیری به عمل خواهد آورد.

افزایش تولید محصول یکی از مزایای استفاده از کود پتاس

پتاسیم جهت تولید محصول برای درخت انگور خیلی حائز اهمیت می باشد. افزون بر کود پتاس به خاک، قادر هستید به انگور ها کمک نمایید که میوه های بیشتری تولید نمایید. پتاسیم در تکامل و رشد گل هه، برگ ها و میوه ها نقش داشته و قادر است بهبود کیفیت محصول و افزایش عملکرد را به دنبال داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *