مطالب آموزشی

آبدهی گیاهان آپارتمانی به چه صورت می باشد؟

آبدهی گیاهان آپارتمانی به چه صورت می باشد؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

آبدهی گیاهان آپارتمانی یکی از مطالبی است که دانشتن آن برای آپارتمانی ها الزامی است، پس در ادامه مطلب باما همراه باشید.

در حقیقت مایه ی حیات همه جانداران و گیاهان روی زمین آب است. آب تشکیل شده هیدروژن و اکسیژن است و بدون بزرنگنمایی،منبع اصلی زندگی بر روی کره ی زمین است.

در واقعیت آب دادن به گیاهان اصلا دشوار نیست،ولی برای اینکه بدانیم چه اندازه و چه وقت باید این کار را کنیم و یا چگونه بفهمیم گل احتیاج به اب دارد، به مقداری مهارت نیاز داریم. ما در این مقاله به صورت خیلی ساده ، نکته های مهم و مفاهیم کافی برای آب دادن گیاه آپارتمانی را برایتان توضیح داده ایم، در حقیقت این نکته ها به شما این امکان را میدهد که  پس از سفارش آنلاین گیاه ، احتیاجات آن را تامین کرده و در همین حال مراقب سلامتی آن هم باشید،

نکات طلایی آبیاری گیاهان آپارتمانی

این مورد ها نکته و قوانین با اهمیت بالای برای آب دادن به گیاه آپارتمانی هستند. آنها را مطالعه کنید و در موقع آبیاری به گیاهان به یادداشته باشید :

همیشه بعد از عوض کردن گلدان، به گیاه آب دهید.

گیاه های که در جای بزرگ هستند، در مقابل گیاهان در گلدان‌های کوچک قرار دارند یواش تر خشک می‌شوند.

گیاه هایی که در مقابل نور کافی خورشید قرار دارند، با سرعت بیشتری از گیاهانی که در زیر سایه قرار دارند خشک می‌شوند.

هوای با رطوبت در مقابل با هوای خشک، زمان بیشتری موحب حفظ رطوبت خاک می‌شود.

آبدهی گیاهان آپارتمانی به چه صورت می باشد؟؟

آب چه کمکی به گیاهان می کند؟

آب ساختمان گیاه را مقوی می‌کند، دمای آن را کمتر می کند و همه ی مواد معدنی مورد نیاز را به بخش‌های درست می‌رساند. سلول‌های گیاه مانند کیسه‌های آب هستند. هنگامی آب به اندازه داشته باشند، سفت و محکم می شوند و در آخر گیاه را پایدار و تقویت می‌کنند. اما هنگامی گیاه با کم آبی‌روبه رو می شود، سلول‌ها خالی می شوند و گیاه پژمرده دیده می شود. پس پژمرده بودن گیاه یکی از علامت های واضح برای آب دادن به گیاه است.

هنگامی که به گیاه آب می‌دهیم، نور خورشید موجب تبخیر آب از روزنه‌های سطحی گیاه می‌شود. این عمل  “تعرق” نامیده شده است. تعرق موجب کم شدن اندازه ی آب در برگ‌ها می‌شود. این عمل عالی است، زیرا آب به قسمتی می‌رود که بیشتر به آن احتیاج است. در صورت ایده‌آل، آب حتما باید از ریشه‌ها بالا بیاید و وارد برگ‌ها شود و تعرق انجام شود. ولی اگر ریشه‌ها خشک باشند باید چه کاری انجام داد؟‌

در این حالت آب موجود در ساختمان خود برگ‌ها تبخیرمی شوند. اتقاقی که موجب پژمرده بودن برگ‌ها شده و در آخر بی حالی گیاه دیده می شود. پس می فهمیم که پژمردگی علامت تشنگی گیاه است.

یادتان باشد که خاک مثل اسفنج کار می‌کند. همه ی گیاهان آپارتمانی به خاک مختل احتیاج دارند؛ زیرا در این خاک فضای خوبی برای وجود آب و هوا وجود دارد. اگر خاکی که میخواهید گیاه را در آن بکارید کمی مرطوب است، تا مدتی از آبیاری گیاه تازه کاشته شده منصرف شوید.

اگر می بینید که آب به سرعت پس از ریختن درون گلدان از طریق حفره های زیر گلدان بیرون میرود، خاک شما خیلی خشک شده است و به جای اینکه خیس شود، آب را به طور مستقیم از خود عبور می دهد و بیرون می‌ریزد.

در آب دادن گل های آپارتمانی از آبیاری خاکی که خیلی خشک شده دوری کنید. زیرا آب خیلی سریع از حفره های گلدان خارج شده و از طریق ریشه جذب نمی شود. گیاه حتما باید آب را آرام و در گذشت زمان به خود جذب کند، پس خاک مناسب، خاکی است که آب را در میان حفرات خود نگه‌می دارد و خارج نکند.

پیش از آبیاری گیاه آپارتمانی ، باید اندازه ی رطوبت و خیسی خاک را امتحان کنید. برای این عمل را با انگشتان خود انجام دهید. اگر تقریبا چهار سانتی‌متر از عمیقی رویی خاک خشک بود، به گیاه اب دهید. ولی اگر روی خاک مرطوب است، تا زمان خشک شدن آن مقداری صبر کنید.

سمپاش دستی 20 لیتری مورایکو | Morayco

چه میزان آبیاری برای گیاهان آپارتمانی کافی است؟

همانگونه که احتیاج گیاهان متفاوت به نور گوناگون است، اندازه ی احتیاجات آنها به آب هم فرق دارد. در این شرایط باید به خواسته ی اصلی گیاه خود فکر کنید: آیا در اصل طبیعی گیاه، بارانی و گرمسیری و یا گرم و خشک کدام یک است؟ سوال های ساده از این مورد به شما این امکان را میدهد تا اندازه ی آب کافی گیاه خود را اندازه گیری کنید.

گیاهان کویری (مثل کاکتوس و ساکولنت) نیار دارند که خشک باقی بمانند؛ به گونه ی دیگر  تجربه کردن کم‌آبی برایشان لذت بخش است.

هنگامی که می‌خواهید کاکتوس، ساکولنت و یا افوربیایتان را آب دهید، پیش از آبیاری اطمینان داشته باشید که خاک گیاه کامل خشک شده باشد. درحقیقت باید چندهفته ( حتی چندماه) برای آب دادن به گل منتظر باشید.

اندازه گیاه هم در شناسایی آبی که احتیاج دارد به شما کمک می‌کند. گلدان‌های کوچک نیاز به  خاک کمتر دارند و با سرعت بیشتر از گلدان‌های بزرگ که خاک بیشتر دارند خشک می‌شوند. اگر در دو گلدان با اندازه‌های گوناگون یک گیاه شبیه هم را کاشته اید؛ گلدان کوچک‌تر به میزان آبیاری بیشتری احتیاج دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *