مطالب آموزشی

همه چیز درمورد کاشت درخت انار

همه چیز درمورد کاشت درخت انار
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 3.2]

درخت انار که با نام علمی Punica granatum  معروف بوده و شناخته شده است، درختچه ای میوه دار می باشد که می‌تواند به ارتفاع 16 یا 33 فوت (5 تا 10 متر) می رسد.  منشا این درخت میوه، ایران و کشورهای همسایه آن است.  خود درخت یا درختچه کوچکی می باشد و می تواند به خوبی در باغ ها جا شود.

برگ های درخت انار صاف و سبز درخشان و گل های آن قرمز یا نارنجی است.  گلها در اواخر اردیبهشت و اوایل ژوئن ظاهر می شوند.  با این حال، میوه در شهریور و مهر  به طور کامل می رسد.  میوه انار قرمز رنگ است و دارای یک لایه بیرونی سفت به نام پوسته است که از دو لایه تشکیل شده است.

 لایه اول پوسته به نام اپی کارپ نامیده می شود که از نظر بافت سخت است.  لایه دوم نرم است و مزوکارپ نامیده می شود.  لایه داخلی، مزوکارپ، چیزی است که دسته های دانه ها را در جای خود نگه می دارد.  دانه ها گوشتی، ریز، زاویه دار و قرمز هستند.

 تنها بخش خوراکی این درخت فقط میوه نیست، برگ ها و گل ها نیز خوراکی هستند.  درختان انار پس از پنج یا شش سال رشد، شروع به رشد میوه می کنند

چگونه رشد کنیم؟

 شما می توانید درخت انار را در بیرون در مناطق سختی  و بد آب و هوا بکارید و رشد دهید. در طول فصل رشد آنها، از بهار تا پاییز، بهترین دما بیش از 85 درجه فارنهایت (29 درجه سانتیگراد) خواهد بود.  کمترین دمایی که آنها می توانند داشته باشند 10 درجه فارنهایت (12- درجه سانتیگراد) است، برخی از درختان سخت تر حتی می توانند در دمای پایین 7 درجه فارنهایت (13.9- درجه سانتیگراد) زنده بمانند.

 درخت از دمای گرم لذت می برد اما از رطوبت بیزار است.  از قرار دادن آن در فضاهایی که به راحتی مه می گیرند خودداری کنید، در صورت نیاز از رطوبت گیر در داخل خانه استفاده کنید.

همه چیز درمورد کاشت درخت انار ر

 پرورش میوه نارس انار

 آبیاری

 درخت انار مسبت به هوای گرم و خشک‌ مقاوم است.  در فصول گرمتر باید مطمئن شوید که خاک اطراف درخت به طور کامل خشک نشود.  در طول فصل رشد آنها باید حداقل آبیاری شوند.

 انار باید حداقل یک بار در هفته یک اینچ (2.5 سانتی متر) آبیاری شود.  هنگامی که برای اولین بار در خاک کاشته می شوند، بسته به آب و هوا، باید یک یا دو بار در هفته به طور کامل آبیاری شوند.  آبیاری باید در صبح انجام شود.

 سبک

 این درختچه عاشق آفتاب مستقیم است و در یک روز حداقل به شش ساعت از آن نیاز دارد.  حتی در زمستان، حداقل مقدار خورشید مستقیم مورد نیاز هنوز شش ساعت است. مطمئن شوید که درختچه را در مکانی قرار دهید که بتواند در تمام سال در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد.  برای رشد میوه و گل سالم نیاز به نور خورشید آن است.

خاک و کود

 بهترین خاک برای درخت انار شما خاک لومی شنی است.  این درخت می تواند در خاک های شنی و رسی به خوبی رشد کند.  هر چه خاک عمیق تر باشد بهتر است.  سطح pH خاک باید بین 5.5 تا 7.2 باشد، یعنی نسبتا اسیدی یا خیلی کمی قلیایی.  خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد.

 یک کود خوب برای استفاده، کودهایی است که برای مرکبات یا گوجه فرنگی ساخته شده اند.  برای افزایش اندازه میوه و سلامت درخت می توانید آن را با کود پتاسیم تغذیه کنید.  اگر درخت در خاک شنی رشد می کند، تنها خوراک اضافی مورد نیازش نیتروژن است.  در طول اولین سال زندگی درخت انار مطمئن شوید که درخت انار به هیچ وجه کود ندهید

میزان عمق چاله برای کاشت نهال گردو

تکثیر

 تکثیر را می توان با قلمه های چوب سخت انجام داد:

 از قیچی یا قیچی تمیز و تیز استفاده کنید. قلمه ها باید در زمستان بریده شوند. قلمه های 5.9 تا 7.9 اینچی (15 تا 20 سانتی متری) را ببرید.  قلمه را در خاک مناسب بکارید. بالاترین جوانه را از خاک بیرون بگذارید. گیاه جدید را در شرایط گرم قرار دهید. پس از کاشت از مرطوب بودن خاک اطمینان حاصل کنید. ریشه های جدید باید در چهار تا هشت هفته ظاهر شوند.

کاشت مجدد

 کاشت مجدد باید در زمستان که درختچه خوابیده است انجام شود.  بنابراین گیاه را در زمانی که میوه جدیدی شکل نگرفته یا گلی در آن شکوفا شده است، مجدداً بکارید.  زمانی که درخت انار خود کمی ریشه دار شود، می دانید که دوباره گلکاری کنید.  همچنین در صورت بزرگتر شدن گیاه، باید گیاه را دوباره گلکاری کنید.  گلدانی که درخت خود را در آن پرورش می دهید باید سوراخ های زهکشی داشته باشد.

 هرس

 درختان انار معمولاً به هرس زیادی نیاز ندارند.  هرس را می توان برای حفظ ظاهر زیبایی برای درخت انجام داد یا اندازه آن را در یک مکان خاص در باغ یا داخل خانه قرار داد.  هرس باید زمانی انجام شود که درخت خوابیده باشد، یعنی میوه و گلی روی آن نباشد.

 درخت معمولا در زمستان خواب است.  هرس را می توان برای کمک به توزیع یکنواخت مواد مغذی درخت در اطراف انجام داد.  شاخه های متقاطع، رشد اضافی و رشد سبک را حذف کنید.  کمک به پخش شدن مواد مغذی در اطراف درخت از این طریق همچنین مطمئن می شود که محصولات آینده شما آسیب نخواهند دید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 3.2]

یک نظر در “همه چیز درمورد کاشت درخت انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *