مطالب آموزشی

دستگاه پشم چین و سرعت عمل بالا

دستگاه پشم چین و سرعت عمل بالا
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

در دامداری یکی از مهم ترین اقدامات که در هر سال تقریبا دوبار اتفاق می افتد پشم چینی است. برداشت پشم در گوسفندان و دام ها امروزه بسیار پیشرفت کرده است. استفاده از تجهیزات به روز برای چیدن پشم ها باعث می شود تا در زمانی کم بیشترین مقدار را برداشت کرد. دستگاه پشم چین را می توان به عنوان محصولاتی بسیار با اهمیت در زمینه دامداری در نظر داشت.

این محصولات دارای تنوع بالایی با توجه به عملکردی که دارند می باشند. به صورت کلی در دو دسته برقی و اتوماتیک این تجهیزات قرار می گیرند. نمونه های دستی امروزه بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده از نمونه های دستی باید انرژی زیادی را صرف کنید. در صورتی که از نمونه های با کیفیت برقی استفاده کنید در زمان و انرژی به خوبی صرفه جویی خواهید کرد.

ایمنی بالاتر در نمونه های برقی بسیار مورد توجه می باشد. در نمونه های دستی احتمال آسیب رسیدن به دام بسیار زیاد می باشد. در نمونه های دستی باید به صورت دوره ای تیغه های موجود را تیز کنید تا کار برای شما راحت تر باشد. نمونه های برقی با کمترین هزینه نگهداری می توانند بالاترین بازدهی را داشته باشند. دستگاه پشم چین های امروزی دارای ساختار های بسیار عالی و جذاب می باشند. شکل ظاهری این محصولات بسیار جالب توجه می باشند. نحوه عملکرد این دستگاه ها بسیار روان و عالی می باشد.

برای استفاده از این تجهیزات باید به برخی از نکات در نگهداری نیز توجه داشته باشید. بهتر است که در جاهای با رطوبت بالا آن ها را نگهداری نکنید. جای خشک بهترین مکان برای نگهداری می باشد. شانه های دستگاه باید به صورت مرتب روغن کاری شوند تا عملکرد عالی آن ها به خوبی حفظ شود. شاید تنها مورد قابل توجه در این تجهیزات روغن کاری به صورت مستمر می باشد. تمیز کردن شانه ها بعد از پشم چینی از دیگر موارد قابل توجه می باشد. ماندن پشم بر روی شانه ها ممکن است برای عملکرد دستگاه مشکلاتی را به وجود بیاورد.

دستگاه پشم چین و سرعت عمل بالا

نحوه عملکرد دستگاه پشم چین

یکی از مهم ترین موارد که در هنگام انتخاب دستگاه پشم چین باید به آن توجه داشته باشید عملکرد آن ها می باشد. این وسایل از جمله نمونه های موجود در بازار هستند که دارای قابلیت های بسیار زیادی با توجه به عملکرد خود می باشند. برای شرح عملکرد این محصولات باید به ساختار آن ها توجه داشت. به صورت کلی این تجهیزات از دو قسمت کلی تشکیل شده اند.

قسمت شانه و بدنه در ارتباط بایکدیگر بهترین عملکرد را دارند. در قسمت موتور دستگاه که درون بدنه قرار دارد می توان یک عملکرد بسیار جالب را مشاهده کرد. موتور این محصولات دارای ساختاری کاملا خاص می باشد. باید توجه داشت که ساختار این موتور ها به صورت و قسمت می باشد. یک قسمت ثابت در این موتور ها وجود دارد که یک ترانس در آن قرار داد.

قسمت متحرک که اغلب از یک هسته آهنی تشکیل شده است نوسان را انجام می دهد. با نوسان رفت و برگشتی مستمر این هسته آهنی یکی از شانه ها به حرکت در می آید. شانه ها نیز شامل دو عدد می باشند. یک شانه به صورت ثابت بر روی شاسی قرار داشته و شانه دیگر به صورت رفت و برگشتی حرکت می کند. این دو شانه به صورت کلی تیز می باشند.

باید در نظر داشته باشید که این شانه ها از متریالی خاص تولید شده اند. از مهم ترین ویژگی این شانه ها قابلیت تعویض و تیز کردن می باشد. می توان آن ها را به راحتی باز کرده و تمیز کرد تا طول عمر آن ها افزایش پیدا کند.

در نظر داشته باشید که کیفیت موجود در این محصولات به موتور، شانه ها و … وابسته می باشد. در ساختار بدنه این محصولات می توان متریال بسیار قوی را نیز مشاهده کرد. با توجه به اینکه احتمال افتادن از دست افراد وجود دارد حلقه های نگهدارنده را نیز برای این تجهیزات قرار داده اند.

به دلیل عملکرد بسیار عالی آن ها استفاده از آن ها نیز بدون تخصص و مهارت خاص می باشد. افرادی که با این وسایل استفاده می کنند می توانند به راحتی گله های بزرگ را پشم چینی کنند. پشم چین ها را باید با توجه به برند های مختلف و متنوعی که دارند مورد بررسی قرار دهید.

پشم چین مرسل مدل KKM03

نگهداری از دستگاه پشم چین

در هنگام خرید دستگاه پشم چین باید به این نکته توجه داشته باشید که این تجهیزات باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند. از مهم ترین نکات در این وسایل نگهداری است. بهتر است که پشم چین مناسب را با توجه به نوع گوسفندان خود انتخاب کنید. به صورت کلی پشم گوسفندان نیز در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. در این دسته بندی باید بهترین مدل ها را انتخاب کنید.

روغن کاری و تیز کردن شانه ها به صورت دوره ای می تواند بهترین کیفیت و عملکرد را برای دستگاه به وجود بیاورد. از مهم ترین قابلیت این دستگاه ها امکان تعمیر آن ها می باشد. با توجه به توان های مختلف و متنوعی که در این دستگاه ها وجود دارد بهترین مدل ها را خریداری کنید تا طول عمر بالایی را برای شما داشته باشند. در نگهداری از دستگاه پشم چین بهتر است قبل از چیدن پشم ها دام ها را شستشو کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *