مطالب آموزشی

پشم چین ها چه جور دستگاهی هستند؟

پشم چین ها چه جور دستگاهی هستند؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

با شروع فصل بهار دامدارن مناطق مختلف پشم چینی گوسفندان را آغاز می کنند. برای این کار از قدیم تا کنون از وسایل متنوعی استفاده شده است. از قیچی تا تیغ های مختلف همگی برای این کار مورد استفاده قرار گرفته اند. باید در نظر داشت که این عمل بدون کوچک ترین آسیبی به حیوانات انجام شود. در صورتی که از تجهیزات مناسب و قوی استفاده کنید با کمترین آسیب به گوسفندان پشم ها آن ها را جدا خواهید کرد.

پشم چین ها به عنوان یکی از دستگاه های بسیار قوی در نظر گرفته می شود که زمان انجام کار را کم می کند. ایمنی استفاده از این محصولات بسیار بالا بوده و هر فرد با مهارت های کم نیز می تواند از آن ها استفاده کند.

یکی از مهم ترین دسته بندی های موجود در این محصولات که باید به آن توجه داشته باشید مربوط به مدل های دستی و برقی می باشد. باید در نظر داشته باشید که این محصولات به صورت کلی دارای ویژگی های بسیار زیادی نیز می باشند. در گذشته از قیچی های بزرگی استفاده می کردند که کار کردن با آن ها بسیار سخت بوده است.

احتمال آسیب به گوسفندان در این قیچی ها بسیار زیادی بوده است. از جهات دیگر نیز سرعت کار با این قیچی های دستی بسیار کم می باشد. باید در نظر داشت که قیچی های دستی را باید به صورت مستمر سوهان کاری و تیز کرد. این کار باعث تلف شدن انرژی و زمان زیادی می باشد.

از طرف دیگر نیز برای استفاده از این محصولات مهارت بالایی نیاز می باشد. به صورت کلی دامداران در هر سال یک تا دو بار پشم چینی را انجام می دهند. تعداد زیاد گوسفندان در یک گله باعث می شود تا پشم چینی بسیار با اهمیت باشد. استفاده از پشم چین ها ی امروزی می تواند باعث شود تا پشم یک گله در کمترین زمان ممکن برداشته شود. تنوع بالا در پشم چین ها باعث شده است تا در توان های مختلف آن ها را خریداری کرد. برای تهیه مدل های مختلف باید به ویژگی های بسیار زیادی توجه داشته باشید.

پشم چین مرسل مدل KKM03

انواع پشم چین

تنوع بالا در پشم چین ها باعث شده است تا برای هر تعداد گوسفند بتوان نمونه های بسیار مناسبی را نیز انتخاب کرد. در تهیه این محصولات باید به ویژگی های بسیار زیادی توجه داشته باشید. استفاده از پشم در صنایع مختلف ریسندگی، بافندگی، تولید نخ و … باعث شده است تا کیفیت پشم بسیار با اهمیت باشد.

پشم گوسفندان به عنوان یک لایه محافظ در نظر گرفته می شود که در فصول سرد سال برای آن ها با اهمیت می باشد. به این دلیل است که پشم این دام ها را بعد از تمام شدن فصل سرد سال و در بهار برداشت می کنند. باید توجه داشت که نمونه های برقی امروزه بیشترین استفاده را دارند.

پشم چینی باعث می شود تا در فصول گرم سال نیز نظافت و دمای بدن دام ها به خوبی حفظ شود. نظافت و بهداشت دام ها بسیار مهم بوده و باید با اقدامات مختلف به این مورد کمک کرد. شاید چیدن پشم ها از مهم ترین کار ها برای نظافت می باشد. به دلیل اینکه با اینکار می توان بسیار راحت تر و دقیق تر دام ها را نیز شستشو داد.

از نظر رویش پشم نیز می توان دسته بندی های مختلفی را در نظر داشت. استفاده از یک ماشین پشم چین عالی باعث می شود تا انواع مدل های پشم را برداشت کرد. فناوری به کار رفته در این تجهیزات بسیار به روز بوده و مقاومت بالایی را نیز می توان مشاهده کرد.

بدنه و متریال به کار رفته در این محصولات بسیار عالی بوده و می توان قابلیت های بسیار زیادی را نیز مشاهده کرد. از مهم ترین قسمت های موجود در انواع مدل های موجود موتور دستگاه می باشد. به صورت کلی این تجهیزات بر پایه نوسان میدان مغناطیسی کار می کنند. وجود یک هسته متحرک و یک هسته ثابت با سیم پیچی باعث شده است تا قدرت بالایی را در اختیار داشت. از دیگر قسمت های موجود در این وسایل تیغه می باشد. تیغه های موجود در پشم چین ها باید بسیار تیز و سریع باشند.

خرید پشم چین

برای استفاده از پشم چین ها باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید. در صورتی که این نکات را به خوبی رعایت کنید در کمترین زمان ممکن پشم چینی را انجام خواهید داد. باید قبل از استفاده از این دستگاه ها دام ها را به خوبی شستشو دهید. این کار باعث می شود تا خاک و چیز های دیگر در تیغه گیر نکند.

شانه های این ماشین ها تقریبا بزرگ می باشد پس ممکن است جسم های خارجی در آن ها گیر کند. شستشو دام ها علاوه بر پشم چینی داحت باعث می شود تا برداشت با کیفیت تری را نیز داشته باشید. در هنگام خرید این محصولات باید به توان های مختلف و متنوع موجود نیز توجه داشته باشید. در ابعاد و سایز های متنوعی این محصولات را تولید کرده و در بازار به فروش می رسانند.

خرید راحت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *