مطالب آموزشی

ویژگی های یک چراغ قوه پلیسی

ویژگی های یک چراغ قوه پلیسی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

این روز ها در تولید همه ی وسایل الکتریکی متوجه ی پیدا شدن ویژگی های خلاقانه و نو، با طراحی های زیبا و مدرن هستیم. چراغ قوه هم مثل یک ابزار الکتریکی قابلیت حمل کردن، از تحول های مثبت به پیدا شده است در جهان تکنولوژی بی استفاده نبوده و در طول زمان امکانات تازه و با کارایی زیاد به آن اضافه شده است که خلاصه ی آن به پدید آمدن نسلی مدرن و پرقدرت از چراغ قوه ها با اسم چراغ قوه پلیسی می باشد.

 به عنوان مثال این ابزار برای کوهنوردان موقع چادر زدن در شب پرکاربرد است و همین طور می تواند برای نگهبانی شبانه، فاصله های تقریبا دور را قابل دیدن کند. برای فهمیدن ویژگی های خاص و ویژه و آشنا شدن با مشخصات چراغ قوه پلیسی به معنی برگزیدن مناسب چراغ قوه با ما همراه باشید.

مهم ترین قابلیت های چراغ قوه پلیسی

اگر بیک چراغ قوه با برد بالا میخواهید دقت داشته باشید که این وسیله فوق العاده یک منبع نور دستی خیلی با قدرت بالا بوده که معمولا می تواند مثل لیزر تا چند صد متر را روشن سازی کند. از بقیه ی ویژگی های چراغ قوه پلیسی می توان به مقاوم بودن و مستحکم بودن بالا، قدرت زوم بالا، بدنه ضد آب و مستحکم در مقابل زنگ زدگی، استفاده از لامپ ال ای دی و کیفیت و قدرت نور خیلی بالای آن  را نام برد.

به صورت کلی این چراغ قوه ها به دو گروه چراغ قوه پلیسی شارژی و چراغ قوه پلیسی باطری خور دسته بندی می شوند که در چراغ قوه های قابل شارژ از باطری لیتیوم یون درونی بهره گیری شده است.

توجه داشته باشید! دیدن مستقیم نور چراغ قوه پلیسی ممکن است آسیب به چشم هایتان بزند که آسیبی جدی نیز هست، پس اصلا از آن برای سرگرم شدن و شوخی استفاده نکنید.

ویژگی های یک چراغ قوه پلیسی ی

مشخصات ظاهری چراغ قوه پلیسی

ظاهر بدنه و نوع طراحی این ابزار، آن را به چراغی جذاب تبدیل کرده است که نظر همه را با اولین بار دیدن به خود جذب می کند. جنس بدنه ی چراغ قوه پلیسی معمولا از فلز یا پلاستیک محکم درست می شود که با داشتن وزن کم و مقاومت و استحکام بالایی دارد. چراغ قوه های پلیسی از دو مدل نگه دارنده برای متصل کردن به مچ دست یا لباس و کوله پشتی بهره گیری می کنند که دارایی بند آویز و گیره ی فلزی می باشد.

بند چراغ قوه هم در طرغ پشت باتری و آخر بدنه متصل می شود و جنس چرمی، پلاستیکی یا نخی دارد. گیره ی فلزی بر سطح بدنه ی چراغ قوه قرار می گیرد و توانایی اتصالی محکم و مطمئن میان بدنه چراغ قوه با کیف، کوله پشتی، لباس کار را برقرار سازد. معمولا بعضی مدل های آن در قسمت آخر بدنه مجهز به آهن ربا بوده که امکان متصل چراغ قوه به سطح های فلزی را فراهم سازی می کند.

به صورت کلی کلیدهای فیزیکی که بر روی سطح چراغ قوه قرار می گیرند برای روشن و خاموش کردن، فعال سازی کردن چراغ ها و تغییر حالت های نوردهی مورد بهره گیری قرار می گیرند. بعضی از شکل های چراغ قوه پلیسی دارای لامپ جانبی هستند که این لامپ معمولا در درون بدنه ی چراغ قوه طراحی شده است.

انواع چراغ قوه پلیسی شارژی جدید با دو مدل درگاه شارژ، انرژی کافی را برای خود  تامین می کند که دارای پورت های میکرو یو اس بی و تایپ سی  می باشد، همچنین مدل هایی هم وجود دارد که با شارژر سوزنی و کابل برق دو میان هم شارژ می شوند. در اغلب مدل های چراغ قوه، بر روی قسمت خارجی بدنه به معنی نشان دادن شرایط شارژ دستگاه، یک یا چند لامپ ریز ال ای دی تعبیه شده است.

چراغ قوه پلیسی زوم دار چیست؟

در عرضه اکثر چراغ قوه ها، لامپ بر روی یک بازتابنده قرار می گیرد که این بازتابنده شامل سطحی شفاف می باشد و با دقت موقعیت لامپ بر روی سطح آن، نوع پخش نور تغییر می کند؛ یکی از قابلیت های چراغ قوه پلیسی ویژگی به اسم زوم یا فوکوس است که به کاربر این قدرت را می دهد تا موقعیت نسبی لامپ ال ای دی با بازتابنده را میزان کند. برای انجام این کار می توانید سر چراغ قوه را به آسانی با دست چرخش دهید تا با عقب و جلو رفتن لنز، حالت نور چراغ قوه را از پراکنده  به نقطه ای باریک و یا برعکس تغییر دهید.

چراغ قوه دستی اسمال سان مدل ZY-T151

انواع مدل چراغ قوه پلیسی شارژی و غیر شارژی

همان گونه که در بالا گفتیم باطری چراغ قوه های پلیسی به دو صورت باطری درونی و باتری بیرونی یا عوض شونده می باشند که خود باطری های عوض شونده به طور یکبار مصرف و شارژی در بازار می باشند. چراغ قوه های پلیسی قابلیت شارژ،و شامل باتری های لیتیوم یونی هستند که با شارژر ویژه آن با توجه به نوع درگاه چراغ قوه ( یا پورت سوزنی) تولید می شوند. در آخر باتری خیلی موثر  بر وزن و ابعاد چراغ قوه هستند و از طرفی در اندازه مدت زمان نوردهی نقش اصلی را دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *