مطالب آموزشی

وسایل مورد نیاز یک باغبان خوب

وسایل مورد نیاز یک باغبان خوب
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

یک باغبان خوب به چه ابزار و وسایلی نیاز دارد تا بتواند به کامل ترین شکل ممکن باغ را مدیریت کند ؟ اصلا کاربردی ترین ابزار ها را از کجا باید تهیه کرد ؟ با ما در این مطلب همراه باشید چون قصد داریم به معرفی وسایل پر کاربرد باغبانی بپردازیم ، تا شما را با بهترین ابزار ها آشنا کنیم .

یک باغبان خوب و کاربلد باید ابزار های کاربردی و حرفه ای را هم دارا باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن باغ را مدیریت کند ، حالا این ابزار ها کدامند و چه نام دارند ، و برای شروع باید چه وسایلی را تهیه کرد ؟ اصلا یک باغبان چرا باید ابزار داشته باشد و چه استفاده هایی می تواند از آن ها ببرد .

چرا به ابزار نیاز دارید ؟

قطعا درخت هر باغی دچار بیماری می شود و برای درمان کردن بیماری درخت باید از سموم استفاده کنید ، اما برای سمپاشی به ابزاری نیاز دارید ؟ مطمئنا به یک نوع سمپاش و یا برای قطع شاخه ها چه کار انجام داد ؟ خوب استفاده از اره و یا قیچی مخصوص باغبانی می تواند کار شما را بسیار ساده تر کند . در اصل هیچ باغبانی در جهان وجود ندارد که به ابزار نیاز نداشته باشد  و این یک چیز غیر ممکن است ، شما برای مدیریت بهتر و اصولی باغ به ابزارهایی نیاز دارید ، پس همین حالا به فکر تهیه بهترین و پر کاربرد ترین ابزار های موجود باشید چون مطمئن باشید هر ابزاری کاربرد خود را دارد .

قیچی باغبانی

قیچی باغبانی می تواند یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار های مورد نیاز هر باغبانی باشد ، شما با دارا بودن این ابزار می توانید شاخه و برگ های اضافی و بیمار را از درختتان حذف کنید . در واقع یک باغبان خوب از این وسایل برای هرس کردن ، قطع کردن شاخه های بیمار و خشک شده و پیوند بکار می برد .

قیچی مخصوص پیوند

یک باغبان حرفه ای باید بتواند درخت های خود با پیوند زدن اصلاح نمایید ، برای این کار شما می توانید از چاقو های مخصوص پیوند زنی و یا قیچی های پیوند استفاده کنید . در واقع قیچی های مخصوص پیوند فقط برای پیوند زدن مصرف دارند و شما می توانید بهترین پیوند ها را با این ابزار انجام دهید . پس اگر دوست دارید پیوند زدن را هم یاد بگیرید از این ابزار چشم پوشی نکنید . تعدادی از ویژگی های قیچی پیوند عبارت است از

 اندازه و وزن قیچی : وزن قیچی پیوند باید بسیار سبک و کم وزن باشد تا دست های شما در حین کار خسته نشود و بعدا دچار گرفتگی عضلات دست نشوید این قیچی افزایش دهنده دقت ، سرعت در پیوند زدن است .

جنس قیچی : پیوند زدن بسیار حساس است و باید دقت بالایی داشته باشید و باید جنس تیغه آن دقت بسیاری بکنید که کیفیت لازمه را داشته باشد ( فولاد یکی از جنس های با کیفیت است ) .

جنس دسته قیچی : جنس دسته باید حتما هم فرم دستتان باشد و باید حتما سبک و مقاوم باشد.

اره باغبانی

قطعا اره باغبانی یکی از بهترین و پر کاربرد ترین وسیله های مورد مصرف یک باغبان است ، شما با اره مخصوص باغبانی می توانید شاخه های بزرگ را قطع کنید ، هرس کردن را ساده کنید و به طور کلی میتوانید تمامی شاخه های بیمار و اضافی باغ را قطع کنید . اما یک اره خوب باید چه ویژگی داشته باشد : سریع بودن ، تیز بودن ، مقاوم بودن ، انعطاف پذیر بودن از ویژگی های یک اره باغبانی مناسب است .

سمپاش

مطئمنا همگی ما با کارایی سمپاش ها آشنا هستیم و همانطور که از نام آن هویداست ، دستگاه سمپاش برای سمپاشی استفاده می شود اما در باغبانی چه کاربردی دارد ؟ در اصل کاربرد اصلی سمپاش در باغبانی است ، درختان را باید در فصل های مختلفی سمپاشی کرد تا آفت ها هیچ ضرری به درختان و باغ شما وارد کنند ، به طور کلی موارد زیر از جمله کاربرد های سمپاش ها محسوب می شود .

سمپاش این توانایی را دارد محیط زیادی را سمپاشی کند .

سمپاش افت های درختان و گیاهان را از بین می برد و هر گونه آفت را از بین میرد .

سمپاش می تواند از به هدر رفتن سم جلوگیری کند و بازدهی بیشتری داشته باشد .

به کمک سمپاش می توانید همه ی بخش های یک گیاه یا درخت را سمپاشی کند .

چاقوی مخصوص پیوند

چاقوی مخصوص پیوند زدن از جمله وسایل مورد نیاز یک باغبان است که باید آن را حتما تهیه کنید ، اما یک سوال ؟ با وجود داشتن قیچی مخصوص پیوند چه احتیاجی به این چاقو ها است ؟ شما می توانید با این چاقوی مخصوص شاخه ها کوچک را ببرید ، پیوند بزنید ، قلمه های پیوند را آماده سازی کنید . البته کاربرد این چاقو به مراتب بسیار بیشتر از این مواردی است که ما در این مطلب به آن اشاره کردیم و این را شما در حین کار متوجه خواهید شد .

نوار پیوند

بعد از پیوند زدن ، قسمت زخمی و پیوند خورده درخت را بپوشانید تا پیوند در اثر سرما و گرما از بین نرود ، معمولا باغبان ها از نوار های پیوند استفاده میکنند زیرا محکم ، مناسب برای این کار است .

البته شما می توانید از نایلون هم برای این کار استفاده نمایید ولی نوار پیوند گزینه مناسب تری است و ما ویژگی هایی برای خرید این محصول را برای شما بازگو می کنیم .

این اطمینان را حاصل کنید که نوار پیوند سفید رنگ است زیرا گرما را به خوبی دفع می کند .

مطمئن شوید نوار پیوند به اندازه کافی محکم است و بر اثر فشار پاره نمی شود .

به اندازه آن دقت کنید ، معمولا طول این نوار ها از 50 متر شروع و به 200 متر ختم می شود .

شما حتما باید به عرض نوار دقت کنید که عرض کافی را داشته باشد .

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *