مطالب آموزشی

محصولاتی که میتوانید در فصل پاییز بکارید!

محصولاتی که میتوانید در فصل پاییز بکارید!
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 76 میانگین: 3.6]

روزهای بسیار خنک در فصل پاییز بهترین وقت جهت پرورش محصولات پاییزی مثل انواع سبزی های برگ دار و سبزیجات ریشه دار می باشد .

چرا فصل پاییز؟

چراکه پاییز وقت بسیار مناسبی جهت کاشت اقلام گوناگون از جمله درختان، چمن، محصولات زراعی و انواع گیاه و گل مانند گل لاله و نرگس می باشد. دماهای پایین فصل به گیاهان کمک خواهد کرد تا راحت تر از گلدان به بستر کاشت انتقال یابند. مشکلات آفات و بیماری ها به طور معمول در پاییز کاهش پیدا خواهد کرد و در خیلی از مناطق، باران های فصلی به گیاهان کمک خواهند کرد تا شروع عالی‌تری را تجربه کنند .

حالا چه چیزی را قادر هستیم در فصل پاییز بکاریم؟

آگاه هستید که چه اقداماتی باید جهت مراقبت از گیاهان در فصل پاییز انجام دهید؟

کاهو

کاهوی لطیف باید 4 تا 8 هفته پیش از اولین کاهش دما کاشته شود و در همه ی مراحل از برگ کوچک تا کامل شدن قابل برداشت می باشد . سعی بر این داشته باشید تا انواع مورد علاقه خود را برای سالاد در تمام فصول سال بکارید. اگر کاهو در زیر پوشش ردیفی یا در یک قاب سرد رشد داشته باشد، قادر است زمستان را به راحتی پشت سر بگذارد.

کلم پیچ

این سبزی خیلی مقاوم. به سرما خیلی علاقه دارد. در اصل برگ ها با یخبندان شیرین تر خواهند شد. در اصل طعم کلم پیچ وقت برداشت و در زیر یک پوشش برف بهبود پیدا خواهد کرد . در فصل بهار که هوای گرم سبب پیچ و تاب آن خواهد شد، قادر هستید جوانه های گل شیرین را نیز برداشت نموده و نوش جان کنید.

کلم

کلم

کلم مانند کلم پیچ نیز در مقابل سرما مقاوم بوده و در یخبندان نیز به رشد خود ادامه خواهد داد . برای اینکه کلم های  بزرگ و چشمگیر تولید نمایید فضای زیادی را در باغ به آن ها اختصاص بدهید. اگر فاصله کلم ها کمتر گردند ایرادی نخواهد داشت فقط سرها کمی کوچکتر خواهد شد.

باقلا

اگر قصد دارید خاک ضعیف را احیا نمایید، این سبزیجات چند منظوره به عنوان یک گیاه پوششی و با ثبات نیتروژن معجزه خواهند کرد.

چغندر

چغندر از محصولات مناسبی برای پاییز و  مقاوم است که قادر است یخبندان های ضعیف را تحمل نمایند و با مالچ سنگین و پوشش قادر هستند در زمستان دوام بیاورند.

چغندر

نهال ها را نازک نمایید تا محصول تولیدی بیشتری بدست بیاورید و از آنها در سالاد استفاده نمایید. شما همچنین قادر هستید برگ های جوان را هنگامی که ریشه در حال رشد دارند برداشت نمایید ، اما سعی نمایید از هر گیاه بیشتر از چند برگ نچینید زیرا امکان دارد  روی رشد تاثیرگذار باشد.

هویج

همانند چغندر، هویج هایی که در خاک خنک تر پاییزی بالغ خواهند شد،  قطعا شیرین تر خواهند شد .

اگر یک باغبان تازه کار می باشید ، پس هویج یکی از پرسود تریت گیاهان جهت رشد می باشد . هویچ ها را در خاکی با زهکشی عالی بکارید و هر روز آبیاری نمایید تا شروع به رشد کنند. خیلی زود، هویج های ترد و خوشمزه ای بدست خواهید آورد. .

تربچه

گونه های بهاره تربچه رشد سریعی دارند و در 3 تا 4 هفته بالغ خواهند شد و می توان آنها را به طور متوالی هر هفته تا یک ماه پیش از اولین یخبندان بکارند. گونه های زمستانی با سرعت کمتری رشد خواهند کرد، اما ریشه ها و برگ های بزرگ تر، طعم بهتر و نگهداری طولانی تری (در زمین و در یخچال پس از برداشت) خواهند داشت . هر دو نوع را قادر هستید برای تنوع در باغ پاییزی خود پرورش بدهید!

سیر

سیر محصول پاییز می باشد که رشد آن احتیاجی به صبر زیادی خواهد داشت ، زیرا پیاز ها  جهت رسیدن به بلوغ حدود 9 ماه وقت نیاز دارند. با این حال، ارزش صبر کردن را خواهند داشت . سیر را در پاییز و پیش از یخ زدن زمین کشت کنید .

کدو سبز و کدو زرد

با توجه به این مسئله که کدو با سرعت بیشتری نسبت به بقیه محصولات کشاورزی رشد می کنند و در حدود 60 روز در پاییز بالغ خواهند شد، دسته ای که در اواسط تا اواخر تابستان کشت خواهند شد، هنوز زمان زیادی در اختیار دارند. در 20 تا 25 سانتی  قادر هستید کدو را برداشت نموده چراکه تمایل به رشد بیش از اندازه دارند و طعم لطیف تازه خود را از دست خواهند داد.

درختچه ها

از اوایل پاییز تا یخ زدن زمین بهترین زمان جهت کاشت درختچه ها می باشد. البته، در سرد ترین جا ها، بهتر می باشد گیاهان را در اول های  فصل پاییز در خاک بگذارید، پس ریشه های جدید قادر هستند پیش از یخ زدن زمین رشد نمایند.

زمان قطع آبیاری کردن در پاییز

درختان

درختان با کاشت پاییزه رشد خواهند کرد چرا که خاک گرم ریشه ها را وادار به رشد خواهد کرد ، در حالی که هوای خنک نیاز به رطوبت نهال را کاهش خواهد داد. پس از شروع پاییز تا یخ زدن زمین درخت کشت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 76 میانگین: 3.6]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *