مطالب آموزشی

قبل استفاده از علف تراش این نکات را بدانید

قبل استفاده از علف تراش این نکات را بدانید
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2.3]

علف تراش یکی از وسایل عالی و پرکاربرد توسط همه ی مردم بوده، از این طرف آشنایی با این وسیله  و شیوه ی کار و راه‌اندازی کردن دستگاه از موارد با اهمیت بالا می باشد که باید به آن دقت کامل داشت تا دستگاه علف تراش با مشکل های جدی و جبران ناپذیر روبه رو نشود. در این متن ما می خواهیم نکته های پرکاربرد پیش از انجام کار با علف تراش را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

 

نکته های کلیدی پیش از انجام کار با علف تراش

برای اولین قدم حتما دفترچه ی راهنمای علف تراش را بخوانید تا دقیق تر در مورد دستگاه اطلاعات کسب کنید.

همه ی ماشین آلات صنعتی یک دستورالعمل و شیوه ی راه اندازی کردن منحصر به فرد خود را دارند. پیش از کار و شروع  علف زن دفترچه دستگاه را تماماً مورد بررسی خودتان قرار دهید تا کامل با مرحله های راه اندازی دستگاه و شیوه ی نگهداری کردن از دستگاه آشنا شوید. در این حالت با انجام دادن صحیح مراحل راه اندازی دستگاه، موجب ببشتر شدن طول عمر دستگاه می‌شوید.

به این مورد خیلی دقت داشته باشید که اگر دسترسی  به فروشنده دستگاه نداشتید، دفترچه راهنمای علف زن برای شما معتبرترین وسیله برای راه‌اندازی کردن دستگاه می باشد.

روغن و بنزین موتور علف تراش

یک علف زن بنزینی دو زمانه به بنزین و روغن احتیاج دارد. واجب است شما با دقت داشتن به به نوع مدل دستگاه  اندازه ی درست ترکیب روغن و بنزین دستگاه را بفهمید . اغلب اندازه ی صحیح مخلوط بنزین و روغن در موتورهای دو زمانه ای که بر سطح علف تراشها وصل می شود یک به بیست یا یک به بیست و پنج می‌باشد. این کار به این معنا است که برای هر بیست یا بیست و پنج سی سی بنزین باید یک سی سی روغن به بنزین اضافه کنید.

قبل استفاده از علف تراش این نکات را بدانید د

شیوه ایستادن درسن و مهار دستگاه علف زن

معمولا دسته های علف چین به دو مدل تقسیم می شود که یکی مدل حلقوی است و دیگری مدل دوچرخه است. پیش از فعال نمودن دستگاه علف زن، چندین بار برای تمرینی دسته علف‌زن را در دست خود بگیرید و امتحان کنید و تمرین کنید تا میزان تسلط شما بر روی دستگاه بیشتر شود و بتوانید بهتر از آن استفاده کنید.

علف زن را در مکانی باز که محیطی کافی برای مانور باشد روشن کنید و موقع فعال کردن به این نکته دقت بسیار داشته باشید که وزتان را بر روی دستگاه به صورت مساوی پخش شود.

کنترل های علف تراش

از همه ی کنترل کننده های دستگاه مانند کلید روشن و خاموش روی دسته ی دستگاخ و اهرم گاز علف تراش تان اطمینان کامل پیدا کنید. علف زن‌ها در مدل های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند و چیزی‌که در اینجا مهم است این است که که شما از شیوه ی چگونگی و شیوه ی کنترل دستگاه در وقت های ضروری اطلاع داشته باشید. برای دانستن  این موضوع حتماً شما باید به دفترچه دستگاه را با دقت زیاد مطالعه کنید.

لباس و تجهیزات ایمنی موقع کار با علف تراش

در موقع انجام کار با علف چین شما باید حتما از عینک ایمنی استفاده کنید، تا از تماس پیدا کردن صورت تان با شاخه و برگ‌ها پیشگیری شود. اندازه و مدل لباس کار اپراتور نباید گشاد باشد و بهتر است از چکمه‌های ایمنی با روکش فولاد استفاده کنید.

 

موارد احتیاطی واجب اپراتور علف تراش

پیش از استفاده کردن از علف تراش، جواهر و زیور آلات آویزان را از گردن تان و دست تان در آورید و اگر موی شما بلند است، آن را محکم ببندید.

بهتر است قبل از هر بار استفاده از دستگاه علف زن پیچ و مهره های آن را چک کنید و آن ها را سفت کنید

هد نخ علف چین

هد نخ علف چین شما امکان دارد از مدل دستی باشد که بعد از کند شدن تسمه یا نخ، باید طرف کند شده را برش بزنید و نخ را با دست بیرون بیاورید. یا اگر از مدل اتوماتیک بوده که بعد از فرسودگی و کند شدن تیغه‌ای اتومات نخ را برش دهید و با نخی جدید را به جای‌آن قرار دهید. .

علفزن هوندا پشتی مدل HONDA GX35

مهار‌کننده ایمنی علف چین

امکان دارد وقتی که علف زن را خریداری می کنید، یک مهارکننده ایمنی هم با دستگاه همراه باشد. اگر دستگاه شما همرته با مهار کننده است پیش از استفاده از علف تراش شیوه ی استفاده و پوشیدن آن را حتما یاد بگیرید. استفاده درست از مهارکننده ایمنی موجب می‌شود که برای وقت طولانی‌تری با دستگاه کار کنید، اما استفاده غلط از آن می‌تواند موجب درد و صدمه به بدن اپراتور شود.

  راه اندازی علف چین

با شیوه ی راه‌اندازی و مرجله های آغاز کار با علف تراش آشنا شوید. برای این کار شما می توانید از دو راه عمل کنید: هم می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید و هم به کاتالوگ دستگاه مراجعه کنید. آشنا شدن با این مراحل موجب صرفه‌جویی در زمان در موقع استفاده بعدی از دستگاه می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *