مطالب آموزشی

سمپاش زنبه ای چیست ؟

سمپاش زنبه ای چیست ؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]

در کشاورزی برای رشد بهتر گیاهان و درختان و داشتن میوه ها و محصولاتی با کیفیت بیشتر به عملیات زیادی برای انجام دادن نیاز داریم که یکی از مهم ترین آنها سمپاشی است که لازم است از یک دستگاه سمپاش مناسب و یک سم با کیفیت برای سمپاشی گیاهان و درختان باغ های خود استفاده کنیم که این دستگاه های سمپاش در انواع مدل وجود دارند و لازم است از یک دستگاه مناسب با گیاهان و وسعت باغ خود استفاده کنیم.

سمپاش زنبه ای یکی از انواع سمپاش است که برای سمپاشی باغ های خود می توانید از آن استفاده کنید و ممکن است برایتان سوال باشد تفاوت سمپاش زنبه ای با دیگر سمپاش ها چیست ؟ سمپاش زنبه ای به چه نوع سمپاشی گفته می شود؟! که در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی کامل سمپاش زنبه ای بپردازیم.

چرا باید درختان خود را سمپاشی کنیم ؟

سمپاشی درختان یکی از فعالیت های بسیار مهم در کشاورزی است که باید به آن دقت زیادی داشته باشید و از آن برای از بین بردن آفات درختان خود استفاده کنید و مانع از آسیب رسیدن به درختان، گیاهان و محصولات باغتان شوید.

برای سم پاشی کردن درختان باغ خود لازم است از یک دستگاه مناسب استفاده کنید که انتخاب این دستگاه به فاکتورهای مهمی بستگی دارد که یکی از آنها وسعت باغ، نوع درختان، مقدار هزینه ای که می توانید صرف کنید و… بستگی دارد.

درصورت عدم سمپاشی درختان آفات موجود در باغ تکثیر پیدا می کنند و درختان و محصولات شما را در بر می گیرند و از آنها تغذیه می کنند و محصولات شما را آفت زده و خراب می کنند و خسارت های زیادی را برای شما به بار می آورد.

پس همانطور که می دانید سم پاشی درختان یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در کشاورزی رعایت کنید و آن را به صورت اصولی انجام دهید تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.

نکاتی که در سمپاشی باید در نظر داشته باشید ؟

لازم است بدانید که ماده سمی که برای سمپاشی استفاده می شود برای بدن انسانها نیز به شدت آسیب رسان است و می تواند در صورت تماس با بدن عوارض بسیار جدی و جبران ناپذیری داشته باشد و شما را دچار بیماری های حادی بکند.

برای سمپاشی درختان خود باید نکات ایمنی را رعایت کنید و از لباس مخصوص برای سمپاشی استفاده کنید که کل بدن شما پوشش می دهد و مانع از تماس سم بر روی بدن می شود چون دستگاه سمپاشی سم را به صورت یکنواخت پراکنده می کند و ممکن است با بدن تماس پیدا کند پس لازم است به هنگام سمپاشی حتما از لباس مخصوص استفاده کنید تا دچار عوارض ناشی از سمو نشوید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید استفاده از دستکش به هنگام ریختن سم در دستگاه است که باید به هنگام ریختن سم در مخزن دستگاه حتما از دستکش استفاده کنید تا مانع از ریختن و تماس آن با پوست خود شوید.

سمپاش زنبه ای چیست ؟

سمپاش زنبه ای چیست ؟

سمپاش زنبه ای یکی از انواع سمپاش است که برای سمپاشی باغ های بزرگ بسیار مناسب و ایده آل است که در اصطلاح به آن سمپاش برانکاردی نیز می گویند و می تواند جایگزین مناسبی برای سمپاش های دستی، پشت موتوری و… برای سم پاشی باغ های بزرگ باشد.

این نوع سمپاش دارای موتور برقی یا بنزینی، پمپ پیستونی ، شیلنگ فشار قوی ، لانس و نازل و… است که همه این موارد روی یک شاسی فلزی قرار گرفته است و این شاسی فلزی به دو صورت ثابت و چرخدار وجود دارد .

بیشتر سمپاش زنبه ای های موجود در بازار ثابت و بدون چرخ هستند و در مکانی در کنار مخزن سم قرار می گیرد و به آن وصل می شود و می توایند از دور از آن استفاده کنید و درختان باغ خود را با آسان ترین روش سمپاشی کنید.

سمپاش های زنبه ای و دیگر سمپاش ها در برندها و مارک های مختلف در بازار موجود می باشد و لازم است با کمی تحقیق فروشگاهی را انتخاب کنید که محصولات با کیفیت به فروش می رساند و محصولات آن از معتبر ترین برندهای موجود در بازار باشد.

تفاوت سمپاش زنبه ای برقی و بنزینی

کمی قبل تری متوجه شدیم که سمپاش های زنبه ای خود دارای دو نوع برقی و بنزینی هستند و این مورد بستگی به نوع موتور آن دارد و می توانید با توجه به این مقایسه می توانید سمپاش مناسب و ایده آل خود را انتخاب کنید.

یکی از انواع سمپاش زنبه ای سمپاش برقی است که موتور آن با جریان برق کار می کند و این نوع سمپاش دارای وزن کمتری است و کوچک تر است و با توجه به اینکه با جریان برق کار می کند هزینه کمتری برای مصرف سوخت دارد و قیمت دستگاه نیز از قیمت دستگاه بنزینی مقرون به صرفه تر است و به کمک آن می توانید به راحتی با هزینه ای کمتر باغ های بزرگ خود را سمپاشی کنید .

یکی دیگر از انوع سمپاش های زنبه ای نوع بنزینی آن است که دارای وزن بیشتر، قیمت بیشتر است و در کل هزینه های سمپاش زنبه ای بنزینی بیشتر است چون سوخت مصرفی آن بنزین است و باید هزینه های بنزین آن را متحمل شوید ولی با سمپاش نوع برقی می توانید با هزینه کمتر اگر باغتان دسترسی به برق دارد سمپاشی خود را انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *