مطالب آموزشی

حفظ گیاهان با سمپاش

حفظ گیاهان با سمپاش
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

در باغبانی و کشاورزی باید با توجه به نوع محصولات موجود اقدامات مختلفی را انجام داد. یکی از مهم ترین کار ها برای بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی سم می باشد. سمپاشی انواع گیاهان باعث می شود تا علاوه بر حفظ کیفیت از آن ها در برابر آفات نیز محافظت کرد. در نظر داشته باشید که اکثر سم های موجود را در آب حل کرده و استفاده می کنند. مهم ترین دستگاه های موجود که در این راه از آن ها استفاده می کنند سمپاش می باشد.

این تجهیزات در دسته بندی های مختلف قرار گرفته و دارای تنوع بالایی می باشند. کیفیت موجود در این محصولات به موارد بسیار زیادی وابسته می باشد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان سریع تر سمپاشی را انجام داد. دستگاه های مختلف در این زمینه ویژگی های بسیار متنوعی را دارند.

با توجه به نوع کشاورزی خود باید از نمونه های مناسب استفاده کنید. امروزه این تجهیزات در دو دسته کلی برقی و دسته قرار می گیرند. نمونه های مکانیکی موجود در این وسایل دارای ویژگی های بسیار زیادی بوده و حجم بالایی را پوشش می دهند. با توجه به میزان کشاورزی خود باید از نمونه هایی با حجم های مختلف استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این محصولات در زمینه های مختلف می توانند بهترین کارایی را داشته باشند. در اکثر مواقع استفاده از سمپاش برای از بین بردن آفات گیاهان می باشد. باید بهترین سم را انتخاب کنید تا در زمانی کم آفات مزارع شما از بین برود.

کیفیت این دستگاه ها برای پاشش سم بسیار با اهمیت می باشد. نمونه های مختلف با داشتن حجم های مختلف خود می توانند بهترین ویژگی ها را داشته باشند. افرادی که به صورت حرفه ای کشاورزی را انجام می دهند از چند مدل سم پاش استفاده می کنند.

در تمامی مدل هایی که وجود دارند سوخت مصرفی نیز مورد توجه می باشد. در تمامی مدل ها قسمت های مختلف باید با دقت بالایی مورد بررسی قرار گیرند. بررسی قسمت های مختلف باعث می شود تا بهترین کارایی را مشاهده کنید.

حفظ گیاهان با سمپاش

انواع سمپاش ها

برای استفاده در زمین های کشاورزی با مساحت های متفاوت باید از نمونه های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثل برای سم پاشی یک باغچه کوچه استفاده از یک دستگاه موتوری بزرگ هدر دادن انرژی می باشد. در مقابل برای سمپاشی یک باغ بزرگ نمی توان از نمونه های دستی و کوچک استفاده کرد.

نمونه های دستی را برای خانه هایی که باغچه هایی دارند توصیه می کنند. در تمامی محصولات موجود می توان ویژگی هایی را مشاهده کرد که باعث انتخاب آن ها خواهد شد. مشخصات فنی و ساختاری در این محصولات بهترین نکات در هنگام انتخاب می باشند. از مهم ترین مدل های موجود در بازار می توان نمونه های زیر را نام برده و هریک را به صورت مختصر معرفی کرد.

  • مدل دستی و شارژی: این مدل در حالت های مختلف می تواند مناسب استفاده در باغ های کوچک باشد.حجم این محصولات حداکثر 20 لیتر می باشد. برای ایجاد فشار در این محصولات دو مکانیزم وجود دارد. یک دسته برای تلمبه زنی در این دستگاه ها قرار داده شده است. نمونه های شارژی نیز تقریبا همین مکانیزم را با استفاده از موتور های کوچک ایجاد می کند. نمونه های دستی خود در دسته بندی های مختلف و با متریال های گوناگون در دسترس می باشند.
  • مدل فرغونی: این محصولات برای باغات کوچک مناسب می باشند. در این محصولات لنس های بزرگ تر در اختیار کاربر قرار دارد. برای پاشش سم به گیاهان در این مدل دستگاه از موتور های مختلف استفاده می کنند. این مدل در بازار بسیار پرطرفدار می باشند. حالت فرغونی در این محصولات باعث می شود تا بتوانید به راحتی و در زمانی کم آن ها را جابجا کنید. این مدل دارای یک موتور بنزینی می باشد که به راحتی انرژی لازم برای سمپاشی را فراهم می کند. این مدل از سمپاش امروزه بسیار با کیفیت و پرطرفدار می باشند.
  • مدل های تراکتوری: سمپاش های کششی از مدل های بسیار بزرگ و با حجم های بالا می باشند. برای استفاده از این نمونه ها باید آن ها را به تراکتور وصل کرده و نیروی بالایی را برای سمپاشی در اختیار داشت. حجم زیاد در این مدل ها باعث شده است تا برای مزارع بزرگ و گیاهان فراوان مناسب باشند.

استفاده از سمپاش برای حفظ گیاهان

برای استفاده از سمپاش ها باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید. نکات ایمنی در هنگام کار با این تجهیزات بسیار با اهمیت می باشد. استفاده ماسک، دستکش و لباس مخصوص باعث می شود تا از مسمومیت های احتمالی جلوگیری شود. برای ترکیب کردن سم های مختلف بهتر است که از افراد متخصص کمک بگیرید. تمامی سم های کشاورزی در آب حل می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

برای اینکه بهترین کیفیت را در اختیار داشته باشید بهتر است که درصد های مهم در مخلوط کردن را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که با توجه به حجم سمپاش خود میزان سم را تعیین کنید. توجه به سالم بودن قسمت های مختلف در این محصولات بسیار با اهمیت می باشد. وجود نشتی در این دستگاه ها باعث می شود تا سمپاشی گیاهان شما به خوبی انجام نشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *