مطالب آموزشی

سیستم روغن اره موتوری چگونه است؟

سیستم روغن اره موتوری چگونه است؟
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.5]

سیستم روغن اره موتوری بنزینی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

مخزن روغن: این مخزن برای نگهداری روغن موتور و روغن زنجیر استفاده می شود.

سیستم روغن کاری: این سیستم وظیفه انتقال روغن به قسمت های مختلف موتور و زنجیر را بر عهده دارد.

مخزن روغن

مخزن روغن معمولاً در قسمت بالایی اره موتوری قرار دارد. این مخزن معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شود و دارای یک نشانگر سطح روغن است.

سیستم روغن کاری

سیستم روغن کاری اره موتوری بنزینی معمولاً از یک پمپ روغن، یک فیلتر روغن و یک لوله روغن تشکیل شده است.

پمپ روغن

پمپ روغن وظیفه انتقال روغن از مخزن روغن به قسمت های مختلف موتور و زنجیر را بر عهده دارد. پمپ روغن معمولاً از نوع پیستونی است.

فیلتر روغن

فیلتر روغن وظیفه جداسازی ذرات و آلودگی ها از روغن را بر عهده دارد. فیلتر روغن معمولاً یک فیلتر کاغذی است.

لوله روغن

لوله روغن وظیفه انتقال روغن از پمپ روغن به قسمت های مختلف موتور و زنجیر را بر عهده دارد. لوله روغن معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز ساخته می شود.

انتخاب اره موتوری بنزینی مناسب

عملکرد سیستم روغن کاری

هنگامی که موتور اره موتوری روشن می شود، پمپ روغن شروع به کار می کند. پمپ روغن روغن را از مخزن روغن به فیلتر روغن منتقل می کند. فیلتر روغن ذرات و آلودگی ها را از روغن جدا می کند. روغن تمیز شده سپس از فیلتر روغن به لوله روغن منتقل می شود. روغن از طریق لوله روغن به قسمت های مختلف موتور و زنجیر منتقل می شود.

برای اره موتوری بنزینی، دو نوع روغن مورد نیاز است:

روغن موتور: این روغن برای روانکاری قطعات داخلی موتور اره موتوری استفاده می شود.

روغن زنجیر: این روغن برای روانکاری زنجیر اره موتوری استفاده می شود.

روغن موتور

روغن موتور وظیفه روانکاری قطعات داخلی موتور را بر عهده دارد. روغن موتور از سایش و فرسودگی قطعات داخلی موتور جلوگیری می کند.

روغن موتور اره موتوری باید از نوع روغن مخصوص موتورهای دو زمانه باشد. این روغن ها معمولاً ترکیبی از روغن پایه و سوخت هستند. نسبت ترکیب روغن و سوخت معمولاً 1 به 50 یا 1 به 40 است. به عنوان مثال، اگر برای 1 لیتر بنزین، 20 میلی لیتر روغن اضافه کنید، نسبت ترکیب روغن و سوخت 1 به 50 خواهد بود.

روغن زنجیر

روغن زنجیر وظیفه روانکاری زنجیر را بر عهده دارد. روغن زنجیر از خشک شدن و فرسودگی زنجیر جلوگیری می کند.

روغن زنجیر اره موتوری بنزینی معمولاً از نوع روغن مخصوص زنجیرهای اره موتوری است. این روغن ها معمولاً از ترکیب روغن پایه و روان کننده های مصنوعی ساخته می شوند. روغن زنجیر باید به طور مرتب روی زنجیر اره موتوری اعمال شود تا از خشک شدن و فرسودگی زنجیر جلوگیری شود.

روغن زنجیر باید دارای ویژگی های زیر باشد:
  • روان کنندگی: روغن زنجیر باید به خوبی زنجیر را روان کند تا از سایش و فرسودگی آن جلوگیری شود.
  • ضد کف: روغن زنجیر نباید کف کند تا از کاهش کارایی آن جلوگیری شود.
  • ضد خوردگی: روغن زنجیر باید از خوردگی زنجیر جلوگیری کند.

برای اعمال روغن زنجیر، می توانید از یک بطری اسپری یا یک برس استفاده کنید. روغن زنجیر باید به تمام قسمت های زنجیر، از جمله لبه های برشی، اعمال شود.

اره موتوری اوساکا 58 سی سی | OSAKA

اره موتوری اوساکا 58 سی سی | OSAKA

در اینجا چند نکته برای استفاده از روغن زنجیر آورده شده است:

  • روغن زنجیر را به طور مرتب اعمال کنید. حداقل هر 15 دقیقه یک بار یا هر بار که از اره موتوری استفاده می کنید، روغن زنجیر را اعمال کنید.
  • روغن زنجیر را قبل از شروع کار با اره موتوری اعمال کنید. این کار باعث می شود که زنجیر از ابتدا روان باشد.
  • روغن زنجیر را بعد از اتمام کار با اره موتوری نیز اعمال کنید. این کار باعث می شود که زنجیر در شرایط خوبی باقی بماند.

با استفاده از روغن زنجیر مناسب و اعمال آن به طور مرتب، می توانید از زنجیر اره موتوری خود محافظت کنید و عمر آن را افزایش دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *